بهترین-روش-جوانسازی-پوست-صورت

بهترین و سریعترین روش های جوانسازی پوست صورت

 

داشتن پوستی جوان و ظاهری جذاب شاید به اندازه خلقت انسان قدمت دیرینه داشته باشد. همیشه افراد به دنبال استفاده از کرم ها و روش های گوناگون آرایشی و بهداشتی برای حفظ جوانی و حفظ زیبایی پوست خود بوده اند. قدیم‌الایام کیمیاگران به دنبال اکسیر جوانی بوده و همواره جوان ماندن و زیبا ماندن  آرزوی دیرینه بشر بوده است‌. پوست صورت جایی از بدن انسان است که اولین نشانه های پیری در آن ظاهر می شود، امروزه اما با به کار بردن روش هایی میتوان از پیر شدن پوست صورت جلوگیری کرد و یا آن را جوانتر نمود؛ با ما همراه باشید تا درباره بهترین و سریعترین روش های جوانسازی پوست صورت صحبت کنیم.

 

 

روشهای جوانسازی پوست صورت

 

برای جوانسازی پوست صورت روشهای خانگی، درمانی، پزشکی، تهاجمی و غیر تهاجمی، بسیاری وجود دارد. وقتی سن فرد بالا می‌رود، پروتئین های کلاژن و الاستین که بر زیبایی و جوانی پوست انسان موثر هستند کاهش می‌یابد، که شاید اصلی‌ترین دلیل پیری پوست باشد. ورزش نکردن، سیگار کشیدن، آلودگی هوا، اشعه های مضر نور خورشید، تغذیه نامناسب و بالاتر رفتن سن، به مرور لایه های سطحی پوست را نازک میکند و بافت پیوندی آن را ضعیف کرده و این ضعیف شدن باعث می شود که علائم پیری در پوست صورت دیده شود. از اصلی ترین نشانه های پیری پوست می توان به چین و چروک در خط افقی پیشانی، چین در خط اخم، خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی، خط خنده، خطوط شعاعی دور لب، کاهش حجم صورت، از دست رفتن خاصیت کشسانی، تغییر در لایه های پوست و …دانست.

 

بهترین-روش-جوانسازی-پوست-صورت
بهترین-روش-جوانسازی-پوست-صورت

جوانسازی پوست صورت با لیزر

 

استفاده از لیزر اندولیفت یکی از روش های کم تهاجمی جوانسازی پوست است که نسبتاً جدید می باشد. در این روش کم تهاجمی فیبر بسیار نازکی وارد پوست می شود و درون لایه های عمقی پوست قرار می‌گیرد. این فیبر با استفاده از اشعه لیزر مادون قرمز یا فروسرخ، کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می شود؛ در نتیجه استفاده ی لیزر اندولیفت می توان شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست بود، همچنین از لیزر اندولیفت را می‌توان در زاویه سازی فک و صورت، افزایش قوام و سفتی پوست گردن، کاهش چین و چروک و خطوط خنده و کاهش چربی های موضعی به ویژه در ناحیه غبغب بود.

 

 

تزریق ژل و چربی روشی برای جوانسازی پوست صورت

 

تزریق ژل ، فیلر یا تزریق چربی به لایه‌های مختلف پوست باعث می‌شود که آن ناحیه از صورت انسان حجم بگیرد. حجم گرفتن پوست صورت باعث از بین رفتن چین و چروک ها و سفتی پوست می شود. ژل ها و فیلرها سه دسته دائمی، نیمه دائم و موقت دارند که البته مواد دائمی آن به علت عوارض و خطرات گوناگون استفاده نمی‌شود. ژل‌های مورد استفاده برای تزریق در صورت از جنس هیالورونیک می باشد و چربی ها معمولاً از چربی های بدن خود فرد گرفته می‌شود. از موارد پر کاربرد تزریق ژل در جوانسازی پوست می‌توان به پر کردن خطوط صورت و افزایش حجم لب بالا و پایین اشاره کرد. همچنین پر کردن چین و چروک صورت، درمان افتادگی و شل شدن پوست موثر است.

 

جدیدترین روش های جوانسازی پوست صورت

 

 

تزریق بوتاکس ، لیزر درمانی، کربوکسی تراپی، تزریق چربی، لیزر اندولیفت، هایفوتراپی، تزریق فیلر، تزریق ژل و….را می توان از جدیدترین متدهای جوانسازی پوست صورت دانست؛ هر زمانی که علائم پیری برای شما در صورت آزار دهنده یا نگران کننده باشد، می‌توانید برای جوانسازی پوست خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست و تمیز نگه داشتن آن، مهمترین مراقبت های پوستی هستند که می‌تواند در کاهش سرعت پیری پوست شما بسیار موثر باشد؛ با این حال سرعت پیری پوست در افراد گوناگون مختلف است، بعضی از افراد از اوایل ۳۰ سالگی دچار علایم اولیه پیر پوستی می‌شوند و بعضی‌ها هم جنس پوست شان خوب است و تا میانسالی خبری چین و چروک و یا لک و افتادگی در پوست شان نیست!

 

 

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین روش ها برای جوانسازی پوست صورت  استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

سریعترین روش جوانسازی پوست صورت

 

جوانسازی پوست صورت به سه روش تهاجمی، کم تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌گردد؛ روش‌های تهاجمی به جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مانند کشیدن پوست صورت، روش های کم تهاجمی به تزریق بوتاکس، چربی و ژل، هایفوتراپی یا اندولیفت و روشهای غیر تهاجمی به محافظت های کلی از پوست صورت مانند زدن کرم ضد چروک، زدن آبرسان، ماسک های خانگی و… اطلاق می شود‌. از میان روش های ذکر شده، معمولاً روش‌های تهاجمی اگرچه هزینه های گزاف و بیشتری دارند و نیاز به بستری شدن داشته و دوره نقاهت طولانی و عوارضی دارد، اما می‌توان گفت که ماندگار ترین نتایج را نیز دارا هستند؛ روش‌های غیر تهاجمی نیز کم خطر ترین و ساده ترین روش ها هستند ولی می‌توان گفت که تاثیر آنچنانی در کاهش روند پیری پوست ندارند. روش های کم تهاجمی نیز از عوارض و خطرات محدودی نسبت به روش‌های تهاجمی برخوردار بوده اما از روش‌های تهاجمی ارزان‌تر هستند و اثرات خوبی را هم بر روی پوست می گذارند.

 

حرف آخر

 

خطوط پوستی که از اولین نشانه‌های افزایش سن انسان می باشد شاید در بعضی از افراد از ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر شود؛ این خطوط به مرور و با گذشت زمان عمیق‌تر می‌شود و تبدیل به چین و چروک می گردد. عضلات صورت به دلیل اینکه حرکت بیشتری نسبت به سایر عضلات بدن دارند، زودتر با چین و چروک مواجه می‌شوند. شاید ندانید اما در سنین جوانی زمانی که می خندید، اخم می کنید و یا مشغول صحبت هستید، این خطوط را بیشتر تقویت می کنید و با گذشت زمان خطوط پوستی خود را به چین و چروک تبدیل می کنید. به اصطلاح می‌توان گفت که خطوط متحرک در روی صورت به چین و چروک های ثابت تبدیل خواهند شد؛ اما دیگر مانند گذشته نگرانی از جهت وجود این چین و چروک ها وجود ندارد زیرا با روش‌های جدید و متدهای به روزی که هر روزه با پیشرفت طلب پزشکی بر آن افزوده می‌شود، می‌توان به راحتی به کاهش و یا حذف چین و چروک ها پرداخت و لذت داشتن پوست صاف و جوان را در هر سنی تجربه کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *