درمان-ناباروری-زنان

درمان ناباروری در زنان با روش های دارویی و جراحی

 

درمان ناباروری در زنان در گذشته موضوع لاینحلی بود و متاسفانه بسیاری از افراد سالها در انتظار یک نوزاد بودند و گاه این انتظار همیشه بی پایان بود… با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، این موضوع مهم قابل حل شد و بسیاری از زنان به آرزوی خود یعنی مادر شدن رسیدند. در بحث درمان ناباروری همانطور که علت‌ های ناباروری  متفاوت است، درمان آنها نیز متفاوت خواهند بود، که در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت.

 

درمان ناباروری در زنان

 

درمان ناباروری در زنان، روش های متفاوتی دارد که به طور عمده به چند روش تقسیم می شوند. درمان دارویی، استفاده از روش کمک باروری، استفاده از جنین و یا تخمک اهدایی، استفاده از رحم اجاره‌ای و ….که در ادامه به طور مفصل درباره این روش ها صحبت می کنیم.

درمان-ناباروری-زنان
درمان-ناباروری-زنان

روش های درمان ناباروری در زنان

 

     1. درمان ناباروری با روش دارویی

 

اکثر زنانی که اقدام آنها به باروری منتهی نمی‌شود، در تخمک گذاری با مشکل مواجهند و اختلالات تخمک گذاری و تنبلی تخمدان، مشکل اصلی ناباروری آنهاست. در این موارد پزشکان با تجویز داروهای محرک تخمک گذاری، باعث تنظیم زمان تخمک گذاری و آزادسازی آنها شده و مشکل ناباروری را حل می‌کند. روش دارو درمانی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مرد از هر لحاظ سالم است و زن در تخمک گذاری مشکل دارد.

   2.درمان ناباروری به روش کمک باروری

 

روشهای تلقیح داخل رحمی اسپرم یا آی یو آی iui، لقاح آزمایشگاهی یا آی وی اف، میکرواینجکشن یا تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم، روش‌های zift و gift و…. از سری روش‌های کمک باروری هستند‌.

 

دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی از بهترین روش های جدید تخصصی ، ابداعی و ترکیبی جهان برای درمان بیماری های زنان و جراحی های زیبایی استفاده می کند. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام  مراجعه کنید.

 

  3. درمان ناباوری زنان با روش جراحی

 

 

هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی و پیوند تخمدان، از روش‌ های جراحی کمک به ناباروری هستند؛ در روش هیستروسکوپی، پزشک درون رحم را مشاهده می‌کند و به تشخیص مشکل و درمان ناباروری می‌پردازد. در طی عمل هیستروسکوپی، ابزاری به نام هیستروسکوپ که دوربینی در انتهای آن قرار دارد، برای بررسی به داخل رحم فرستاده می شود. در روش لاپاراسکوپی، از طریق برش هایی بر روی شکم، دوربین کوچکی وارد شکم  شده و اندام های درونی را نشان خواهد داد، تا به پزشک در تشخیص و درمان ناباروری کمک کند. پیوند تخمدان نیز از روش‌های کمک به ناباروری است که معمولاً برای دوقلوهای همسان و غیرهمسان مورد استفاده قرار می گیرد، این عمل مشابه فریز کردن یا انجماد بافت تخمدان است.

 

  4. جنین یا تخمک اهدایی

 

زمانی که مشکل جدی در تخمک زن وجود داشته باشد و به همین دلیل زن باردار نشود، می توان از تخمک اهدایی و یا جنین اهدایی استفاده نمود.

  5.رحم اجاره ای

 

اگر هیچ کدام از روشهای ذکر شده برای درمان باروری مفید فایده نباشد، به عنوان آخرین راه می‌توان از رحم اجاره ای استفاده کرد. در این روش جنین تشکیل شده توسط  لقاح آزمایشگاهی مانند لقح آزمایشگاهی ivf درون رحم فرد دیگری غیر از مادر ژنتیکی، رشد کرده و جنین بعد از زایمان به مادر اصلی داده خواهد شد‌.

 

حرف پایانی

با پیشرفت علم دیگر به هیچ عنوان نباید نگران مشکلات عدم باروری بود. روش های فراوانی برای باروری وجود دارد که زنان می تواند آنها را امتحان کرده و نتیجه دلخواه خود برسد و طعم شیرین مادر شدن را بچشند. در کشور ما نیز امروزه پزشکان حاذق بسیاری هستند که به راحتی میتوانند علت عدم باروری را پیدا و آن را درمان کنند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *