سقط-جنین-با-داروگیاهی

خطر سقط جنین با داروهای گیاهی

 

پایان دادن حاملگی به صورت خواسته یا ناخواسته، قبل از هفته ۲۰ بارداری یعنی قبل از اینکه جنین قدرت زنده ماندن در محیط خارج رحمی را داشته باشد، سقط می نامند. سقط جنین عوامل گوناگونی می تواند داشته باشد و گاهی علی رغم رضایت والدین و به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد و تحت کنترل مادر نمی باشد. سقط جنین به صورت ناخواسته بسیار شایع است، به صورتی که در یک چهارم بارداری ها دیده می شود، اما زمانی نیز هست که سقط جنین به دلایلی با تمایل مادر انجام می شود که یکی از آنها داروهای گیاهی است. با ما همراه باشید تا درباره خطر سقط جنین با داروهای گیاهی صحبت کنیم.

 

سقط جنین با داروهای گیاهی

 

هدف استفاده از روش های طبیعی سقط جنین، کمک به سقط طبیعی جنین است که از دیرباز در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است.
استفاده از زعفران یکی از روش‌های مشهور سقط خودخواسته جنین است که منجر به سقط خواهد شد.
گیاه دیگری به نام سنبل ختایی با تحریک قاعدگی، شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم، سبب به سقط می‌شوند.
تخم شوید نیز با تحریک هورمون های زنانه منجر به شروع سیکل قاعدگی و حرکات انقباضی رحم میشود.
علاوه بر این ها گیاه و اسانس پونه، ورزش‌های شدید، حمام داغ و… از سایر روش های طبیعی هستند که به سقط جنین منجر می شود و پایین حاملگی را رقم می‌زند.

سقط-جنین-با-داروگیاهی
سقط-جنین-با-داروگیاهی

دفع بقایای سقط جنین با داروهای گیاهی

 

گاهی بعد از سقط این سوال پیش می‌آید که آیا میشود بقایای سقط را با داروهای گیاهی دفع کرد؟
زمانی هست که امکان دارد جفت یا مقداری از آن در رحم باقی بماند، گفتنی است که اگر باقیمانده سقط کوچک باشد، نیاز به مصرف داروهای گوناگون طبیعی و شیمیایی نیست و بقا خود به خود دفع خواهد شد؛ اما زمانی هست که بعد از سقط به هر روشی، خونریزی ادامه دارد؛ در این صورت بهتر است که حتماً کورتاژ را برای رفع کامل بقایا انجام دهید؛ زیرا ممکن است که مصرف داروهای گیاهی این بقایا را به صورت کامل دفع نکند.

 

آیا سقط با دارو های گیاهی خطرناک است؟

 

صد در صد بله. سقط با داروهای گیاهی در افرادی که بیماری زمینه‌ای چون فشار خون بالا، دیابت، صرع، مشکلات کبدی، قلبی، کلیوی و… دارند بسیار خطرناک است و ممکن است که با مصرف این داروهای گیاهی، بیماری در افراد تشدید شود؛ به همین دلیل به هیچ عنوان نباید خودسرانه و بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف داروهای گیاهی جهت سقط جنین نمود.

 

علائم سقط جنین

 

۱_ خونریزی در بارداری
۲_ لکه بینی
۳_انقباضات شکمی
۴_کمردرد شدید
۵_درد شدید شکمی

 

پاکسازی رحم بعد از سقط جنین

 

بعد از سقط جنین  و بعد از قطع جریان خون ریزی و اطمینان از اینکه بقایای در رحم وجود ندارد، می‌توان جهت پاکسازی از یکسری داروها استفاده نمود، البته این کار صرفاً جهت پاکسازی رحم انجام میشود. دمنوش زنجبیل، شیر و زردچوبه، زعفران، بابونه، زیره، تخم گشنیز، آویشن، تخم شوید و بومادران از جمله گیاهای پاکسازی رحم هستند.

سقط جنین در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازاییبا مجوز پزشکی قانونی  انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

علت سقط ناخواسته جنین

 

۱_رژیم غذایی ناسالم
۲_سوء تغذیه مادر
۳_مصرف مواد مخدر
۴_مصرف الکل
۵_بالا بودن سن مادر
۶_بیماری تیروئید که تحت درمان نباشد
۷_مشکلات شدید هورمونی
۸_دیابت کنترل‌نشده
۹_عفونت‌ها
۱۰_تروما
۱۱_چاقی مفرط
۱۲_مشکل در دهانه رحم
۱۳_ رحم بد شکل
۱۴_فشار خون بالا
۱۵_مسمومیت غذایی
۱۶_مصرف بعضی از داروها بدون مشورت با پزشک
و… موجب سقط جنین خواهد شد.

 

سخن آخر

زمانی که سقط صورت بگیرد، نقاهت بدنی به مدت زمان حاملگی تا قبل از سقط، بستگی دارد. اکثر زنان بعد از سقط علایم نظری لکه بینی و درد شکمی را تجربه می کنند. بعد از سقط هورمون های حاملگی تا چند ماه در خون باقی می مانند؛ گفتنی است که بعد از سقط جنین از ۴ تا ۶ هفته، سیکل قاعدگی آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
  1. من ۶روز از رابطه جنسیم با نامزدم میگذره ومن ۱۹ سالمه وقرار بود ۳روز پیش عادت بشم ولی نشدم وپرده بکارت هم پاره نشده اما باز میترسم حامله شده باشم برای من هم مشکلی پش میاد لطفا درمورداین موضوع چیزی بگید ممنون میشم لطفا راه نمایم کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *