درمان-خشکی-واژن-با-لیزر

درمان خشکی واژن یا آتروفی با لیزر در رشت

آتروفی و یا خشکی واژن در زنان و معمولاً در سنین یائسگی رخ می‌دهد. این خشکی می تواند به درد در هنگام نزدیکی، خارش، ضعف در الاستیسیته و در نتیجه کاهش میل جنسی منجر شود. این تغییرات و مشکلات می‌تواند از لحاظ فیزیکی و روانی برای فرد تاثیر منفی گذاشته و در نتیجه به کاهش کیفیت رابطه ی زناشویی منجر شود. در این گونه موارد معمولاً پزشک متخصص راه هایی را برای درمان ارائه خواهد داد که درمان با لیزر، معمولاً روش رایج و اثر بخشی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم درباره درمان خشکی یا آتروفی واژن با لیزر صحبت کنیم.

 

چه عواملی باعث خشکی واژن میشود؟

۱_یائسگی
۲_شیمی درمانی
۳_رادیوتراپی
۴_بعد از جراحی هیستروکتومی
۵_بعد از برداشتن تخمدان
۶_در دوران شیردهی
۷_در موارد ابتلا به عفونت‌های قارچی واژینال

 

درمان خشکی واژن با لیزر

یکی از راه های درمان آتروفی و خشکی واژن، لیزر درمانی است. این روش راهی بسیار موثر و کم خطر می باشد. هدف از لیزر درمانی در خشکی واژن، بهبود و بازیابی متابولیسم طبیعی بدن، جهت پیوند میان بافت ها و وضعیت مخاطی واژن است. با افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی در بدن زنان، بافت واژن نیز مانند سایر قسمت‌های بدن کیفیت خود را از دست داده و با معضلاتی روبه‌رو خواهد شد. دستگاه لیزر می‌تواند هم این خشکی را رفع نموده و هم به تحریک بافت داخلی و  افزایش تولید کلاژن در ناحیه واژینال کمک کند، که در نتیجه باعث جوانسازی واژن می شود. گفتنی است نتایج مثبت حاصل از لیزر ناحیه ی واژینال جهت رفع خشکی واژن، بلافاصله بعد از اتمام مراحل درمانی قابل مشاهده می باشد.

درمان-خشکی-واژن-با-لیزر
درمان-خشکی-واژن-با-لیزر

مزایای درمان آتروفی با لیزر

  • عوارض جانبی کم نسبت به سایر روش‌های جراحی
  • دوران نقاهت بسیار پایین
  • مدت زمان انجام کوتاه
  • نتیجه گیری سریع
  • نرمی مخاط داخلی واژن
  • ترمیم سطوح داخلی پوست  واژن

 

چگونگی درمان خشکی واژن با لیزر

روند درمان خشکی واژن با لیزر، روند پیچیده و دشواری نیست. این روش معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد و در زیر ۱۰ دقیقه انجام خواهد شد. روش آتروفی و یا رفع خشکی واژن با لیزر، توسط متخصص زنان انجام  می‌شود. در پروسه ی درمان پزشک مربوطه دستگاه لیزر را وارد واژن کرده و اشعه ی لیزر مستطع از دستگاه، موجب بازسازی پوست می‌شود و رطوبت آن را افزایش می دهد. ممکن است که در هنگام وارد کردن دستگاه لیزر در واژن، بیمار کمی احساس درد و یا سوزش داشته باشد که این عارضه بعد از اتمام لیزر درمانی تمام خواهد شد. گفتنی است که جهت درمان کامل خشکی واژن، دو یا سه جلسه لیزر درمانی کافی خواهد بود.

دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی از بهترین روش های جدید تخصصی ، ابداعی و ترکیبی جهان برای درمان بیماری های زنان و جراحی های زیبایی استفاده می کند. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام  مراجعه کنید.

 

علائم آتروفی و یا خشکی واژن چیست؟

۱_خشکی و سوزش و خارش واژن
۲_مقاربت دردناک
۳_خونریزی بعد از رابطه ی جنسی
۴_کاهش لغزندگی حین رابطه ی جنسی
۵_سوزش ادراری
۶_عفونت های پی در پی واژینال و دستگاه ادراری
خشکی واژن علائم دردناکی دارد که با استفاده از روش لیزر به راحتی قابل درمان است. همه ی بانوان می‌توانند از این روش طبق نظر متخصص استفاده کنند. البته در این تقسیم‌بندی مادران باردار جز استثناء هستند.

 

حرف آخر

 

لیزر واژینال یکی از روش های درمان علائم یائسگی و خشکی واژن است.این روش درمانی، کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و باعث افزایش خونرسانی به بافت نازک دیواره های آسیب دیده داخل واژن می شود که در درمان خشکی واژن بسیار موثر است.

مطالب مرتبط
2 پاسخ
  1. اکثر مطب ها و کلینیک ها از دستگاه های لیزر چینی استفاده میکنن اما دکتر نفیسه مویدنیا بهترین دستگاه لیزر فرکشنال امریکایی با کلی کارایی برای تنگ کردن واژن و روشن سازی پوست و رفع تیرگی و لابیاپلاستی و رفع اسکار پوستی و رفع زگیل تناسلی با کارایی بالا و معجزه آسا و لیزر موهای زائد امریکایی و دستگاه سونوگرافی واژینال و شکمی مدل امریکایی رو در کلینیک خودشون اوردند و وقتی ازشون سوال کردم چرا این همه دلسوز مردم هستید و این همه هزینه کردید خیلی برام‌جالب بود گفتن چون همه مراجعینم رو خانواده درجه اولم حساب میکنم‌در نتیجه شما لایق بهترین ها هستید واقعا ازشون راضی هستم‌خیلی دلسوز و ماهر و باتجربه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *