عوارض-لابیاپلاستی

همه چیز درباره عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی چیست؟

در لابیاپلاستی جراح لبیوهایی که در مدخل واژن قرار دارد را برمی دارد. در مواردی ممکن است این لباها نامتقارن بوده یا از حالت طبیعی بزرگتر باشد.

لابیاپلاستی معمولاً برای کاهش اندازه و بهبود شکل لابیا مینور و همچنین لابیا ماژور انجام می شود. در برخی موارد، لابیا مینور به تنهایی ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد. جراح بافت اضافی لبیا را برش می دهد تا متقارن شود.

عکس-قبل-و-بعد-لابیاپلاستی

چه زمانی لابیاپلاستی از نظر پزشک ضروری است؟

بر اساس نظر کمیته مشترک انجمن متخصصین زنان و زایمان آمریکا( ACOG)، انجام لابیاپلاستی در مواردی همچون هیپرتروفی لابیا (رشد بیش از حد لابیا) ناشی از هورمون تستوسترون اضافی، شرایط مادرزادی یا ژنتیکی ضروری است.

آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

از آنجائیکه لابیاپلاستی با بیهوشی(جراحی) یا بی حسی موضعی(لیزر) مقداری درد خفیف بعد از جراحی ایجاد می شود که با مصرف مسکن تسکین می یابد.

دوره بهبودی لابیاپلاستی چقدر است؟

لابیاپلاستی یک جراحی بی خطر، موثر و سرپایی است و زمان زیادی طول نمی کشد تا بیماران به فعالیت های عادی خود بازگردند. معمولا بهبودی کامل پس از لابیاپلاستی 5 هفته طول می کشد.

خودتان صحبت بیمار را بعد از لابیاپلاستی ببینید:

عوارض لابیاپلاستی

عوارض عمل شامل عفونت و خونریزی است که به ندرت رخ می دهد.

اگرچه اکثر بیماران به خوبی بهبود می یابند، اما شایع ترین عارضه لابیاپلاستی،بسته شدن لبیا یا یک فیستول کوچک است که در کمتر از 2 درصد موارد رخ می دهد که معمولاً با بی حسی موضعی ظرف 4 تا 6 ماه پس از جراحی قابل ترمیم هستند. این عارضه زمانی رخ می دهد که جراحی به درستی انجام نشود. از این رو در انتخاب جراح و متخصص خود دقت کنید.

آیا لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود؟

امروزه تکنیک‌های لابیاپلاستی به گونه ای می باشد که آسیبی به بافت یا عصبی وارد نمی کند و در جراحی های انجام شده موردی مبنی بر کاهش میل جنسی گزارش نشده است. به دلیل اینکه توزیع تراکم عصبی در لابیا مینور ناهمگن ممکن است در برخی افراد به ندرت کاهش میل جنسی مشاهده شود.

آیا لابیاپلاستی باعث افزایش میل جنسی می شود؟

لابیاپلاستی به بهبود لذت جنسی کمک کند. چین های لبیا که بیش از حد بزرگ باشند از تحریک ناحیه کلیتورال جلوگیری کرده و باعث اصطکاک می شوند که در نهایت مقاربت را بسیار دردناک می کند.

آیا لابیاپلاستی باعث جوانسازی واژن می شود؟

هر اقدامی برای بهبود ناحیه تناسلی منجر به جوانسازی واژن می شود. چه مانند واژینوپلاستی که برای بهبود بافت های داخلی واژن می باشد و چه لابیاپلاستی که برای بهبود ظاهر لابیا انجام می شود.

آیا داشتن لابیا اضافی طبیعی است؟

زایمان طبیعی ، بارداری، ژنتیک و سن همگی می توانند در تغییر شکل لابیا نقش داشته باشند. لابیا بیش از حد بزرگ می تواند باعث درد در هنگام مقاربت، کاهش میل جنسی، کاهش اعتماد به نفس و بروز مشکلاتی در بهداشت شخصی شود.

شستشوی واژن بعد از لابیاپلاستی

فرج باید به آرامی تمیز و خشک شود و تعویض پانسمان های روزانه همراه با شستشو با آب ولرم توصیه می شود. شستشو باید بعد از هر بار مراجعه به توالت انجام شود. پانسمان ها باید به طور منظم حداقل به مدت 5 روز یا تا زمانی که زخم بهبود یابد استفاده شود.

میتوانید راجب هزینه عمل لابیاپلاستی با مطب تماس بگیرید:

در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  لیزر  برای لابیاپلاستی بدون عارضه  استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.