عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض-لیزر-موهای-زائد

عوارض-لیزر-موهای-زائد


آیا لیزر باعث حذف دائمی مو می شود؟

برخلاف تصور مردم، لیزر ریشه مو را سفت نمی کند، بلکه کم پشت و نازک می کند. بنابراین لیزر مو را به طور دائمی از بین نمی برد ولی آن را کاهش می دهد.

آیا با لیزر موهای زائد چانه دائمی از بین می رود؟

 

بسیاری از خانم ها موهایی در ناحیه چانه دارند که باید ابتدا علل رشد آن بررسی شود. دلایلی مانند تغییرات هورمونی، تخمدان یا غدد فوق کلیوی می تواند در ایجاد و رشد موهای زائد در چانه خانم ها اشاره کرد. اگر به دلیل مشکلاتی در داخل بدن بود ابتدا باید درمان شود ولی اگر خانم سالم می باشد، معمولا حذف موی زائد موفقیت آمیز است. به همین دلیل برخی بدون یافتن علت به مراکز لیزر موهای زائد مراجعه می کنند و بعد از صرف زمان و هزینه بسیار نتیجه ای حاصل نمی کنند و در برخی موارد هم شاهد بیشتر شدن حجم مو در این ناحیه می باشند.

لیزر-موهای-زائد-چانه

عوارض لیزر موهای زائد

 

مهم ترین عارضه لیزر موهای زائد سوختگی پوست می باشد. که دلیل آن اینست که لیزری متناسب با مشخصاتی از جمله رنگ پوست، شرایط جسمانی ، درجه دستگاه انتخاب نمی شود. دلیل این امر نداشتن دانش و تخصص کافی در حیطه لیزر موهای زائد است. به همین جهت توصیه می شود برای انجام لیزر به کلینیک های پوست و مو یا تحت نظر پزشک متخصص مراجعه کنید و از رفتن به مراکز غیر مرتبط مانند سالن های آرایشگاه خودداری کنید. به همین جهت آمار این عوارض به دلیل غیراصولی بودن استفاده از دستگاه لیزر در ایران بالا می باشد.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای برطرف کردن مشکلات زیبایی و پوستی به کار می‌رود، اگرچه در برخی موارد ممکن است عوارضی رخ دهد، از جمله:

۱. سوختگی پوست: برخی افراد با پوست حساس، ممکن است پس از انجام لیزر رفتار روی پوست سوختگی کوچکی داشته باشند که می‌تواند تنگی نفس، احساس نفخ یا خشکی و سوزش را نیز ایجاد کند.

۲. تغییر رنگ پوست: ممکن است در اثر انجام لیزر روی نواحی پوستی با رنگ تیره، رنگ پوست تغییر کند و در برخی موارد توده‌های رنگی که به عنوان علامت باقی بماند راه حلی برای حذف آنها وجود نداشته باشد.

۳. تشدید احتمال خال‌ها: بعضی از افراد ممکن است تشدید خال‌های قبلی و یا ایجاد خال جدید به دلیل تحریک دستگاه ایمنی بدن توسط لیزر تجربه کنند.

۴. تشدید علائم پوستی قبلی: ممکن است در برخی موارد علائم پوستی قبلی یا آسیب‌های شدید که قبلاً در پوست وجود داشته‌اند، در دستگاه لیزر قبل از انجام روش تشدید شوند.

۵. بعد از لیزر موهای زائد، پوست به دلیل تابش مستقیم لیزر دچار تغییر رنگ و تورم می شود که جای نگرانی نیست و بعد از گذشت 24 ساعت بهبودی حاصل می شود.

نکته: بیشتر عوارض از طریق تکرار جلسات لیزر برطرف می‌شوند و گاهی نیاز به درمان مجدد ندارند. بهترین راه برای پیشگیری از عوارض استفاده از یک پزشک متخصص و مجرب و رعایت دستورات پس از انجام لیزر می‌باشد.

آیا لیزر  موهای زائد پوست را روشن می کند؟

رنگ پوست در اثر قرار گرفتن پرتوهای شدید لیزر روشن می شود. البته هایپرپیگمانتسر یا روشن شدن پوست بیشتر در افرادی که دارای پوست تیره می باشند اتفاق می افتد.

آیا لیزر باعث سرطان میشود؟

تمام دستگاههای لیزر خاصیت ضدیونیزه دارند. یعنی پرتوهای ناشی از تابش لیزر، نمی توانند اثر مخرب بر پوست داشته باشند. در واقع نابودی DNA باعث بروز عوارض جدی و سرطان پوست می شود که لیزر این عوارض را ندارد.

روشن-شدن-پوست-بعد-از-لیزر-موهای-زائد
لیزر موهای زائد در مطب دکتر نفیسه مویدنیا

عوارض لیزر بیکینی و زیر بغل

لیزر بیکینی و لیزر زیر بغل، یک روش برای حذف موهای زائد بینی است. اگرچه این روش معمولاً ایمن است، در برخی موارد ممکن است عوارضی رخ دهد، از جمله:

۱. سوختگی و التهاب پوست: ممکن است پس از انجام لیزر در منطقه بیکینی که به دلیل حساسیت پوست، مطرح باشد، التهاب و سوختگی پوست رخ دهد. این تحریک ممکن است باعث سوزش، خشکی و تنگی نفس شود.

۲. تشدید علائم پوستی قبلی: افرادی که در منطقه بیکینی دارای خال پوستی، بیماری پوستی، لکه های قهوه ای و یا علائم پوستی دیگری هستند، ممکن است بعد از انجام لیزر علائم بیشتر و یا شدت بیشتری از علائم قبلی را تجربه کنند.

۳. عفونت: در برخی موارد، با انتخاب یک مرکز ناشناخته و یا نادرست یا عدم تطابق به خوبی با قوانین بهداشتی، عفونت می تواند القا شود.

۴. تغییر رنگ پوست: برخی افراد بعد از انجام لیزر بر روی منطقه بیکینی می‌توانند رنگ پوست خود را تغییر دهند، به خصوص در مناطق با رنگ پوست تیره.

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین روش ها برای جوانسازی پوست صورت  استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

پیشگیری از عوارض لیزر موهای زائد   

فردی که پوست خود را در آفتاب برنزه کرده است نباید لیزر انجام دهد و اپراتور اجازه لیزر را نباید بدهد. در غیر اینصورت پوست فرد دچار سوختگی می شود.

فرد بعد از سوختگی در اثر لیزر، دچار لکه های قهوه ای یا لک های سفید شود که ممکن است بعد از یک الی دو سال لک های سفید برطرف شود یا کلا برطرف نشود. لک های قهوه ای نیز بعد از 6 تا 12 ماه با دارو و مراقبت های خاص درمان می شود.

حتما فرد قبل از انجام لیزر موهای زائد باید معایناتی انجام دهد و از نظر داشتن شرایط لازم باید فرد بررسی شود. نکات مربوط به انجام لیزر به فرد داده شود تا اگر فرد شرایط لازم را داشت، لیزر انجام دهد.

بهترین مرکز لیزر در رشت  

انتخاب بهترین مرکز لیزر مو زائد بستگی به چندین عامل دارد، از جمله تخصص پزشکان، تجهیزات پزشکی، تجربه، قیمت و رضایت مشتریان پیشین. با توجه به اهمیت این موضوع، در زیر به برخی از بهترین مراکز لیزر مو زائد در جهان اشاره شده است:

1. مرکز LaseAway Skin and Laser Center در ماساچوست، آمریکا

2. مرکز No+Vello در اسپانیا و سایر نقاط اروپا

3. مرکز Tria Beauty در آمریکا

4. مرکز Clearskincare Clinics در استرالیا

5. مرکز LaserAway در آمریکا

6. مرکز SkinScience Dermatology در کانادا

7. مرکز Premier Laser Clinic در انگلستان

8. مرکز SKIN Laundry در آمریکا

پیش از انتخاب هر مرکز لیزر مو زائد، مهم است تحقیقات لازم در مورد تجربه و قابلیت های پزشکان و متخصصین آن مرکز را انجام دهید و نظرات و تجربیات بیماران پیشین را بررسی کنید.
مرکز لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان در رشت ، یکی از بهترین مراکز لیزر در رشت است.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *