عمل ترمیم لابیاپلاستی چگونه است و برای چه افرادی انجام می‌شود؟

عمل ترمیم-لابیاپلاستی

عمل ترمیم-لابیاپلاستی


لابیاپلاستی از جمله عمل های زیبایی است که در ناحیه واژینال خانم ها انجام می شود. در این عمل که جنبه درمانی و زیبایی دارد، به اصلاح فرم لابیا می‌پردازند. لابیاها ممکن است که بر اثر عوامل گوناگونی بزرگ و یا بد فرم شوند و باعث آزار فرد شوند، که در لابیاپلاستی به اصلاح آن خواهند پرداخت؛ البته گاهی عمل لابیاپلاستی به درستی انجام نشده و نتایج دلخواه حاصل نمی گردد که در نتیجه افراد روی به انجام عمل ترمیمی لابیاپلاستی می آورند.

عمل ترمیم لابیاپلاستی چرا انجام می شود؟

مردم فکر می کنند که عمل ترمیم لابیاپلاستی، عملی است که باید حتماً بعد از لابیاپلاستی انجام شود اما اینگونه نیست. عمل ترمیمی، تنها زمانی که عمل لابیاپلاستی در فرد با تکنیک‌های غلط انجام شود و فرد از نتیجه عمل لابیاپلاستی خود ناراضی باشد اتفاق می‌افتد؛ عمل ترمیمی لابیاپلاستی یک عمل بسیار حساس است که در آن گاهی برای ترمیم لابیا آسیب دیده، ممکن است نیاز به پیوند باشد. البته لازم به ذکر است که بین عمل لابیاپلاستی و عمل ترمیم آن باید حداقل ۶ ماه فاصله بیوفتد.

در چه مواقعی عمل ترمیم لابیاپلاستی لازم است؟

1- گاهی در لابیاپلاستی، لابیا بیش از حد بریده شده و کوچک می‌شوند و بیمار دچار عارضه پنیس فرم می‌شود، یعنی قسمت پایین لابیا بسیار کوچک شده و قسمت بالایی باقی می‌ماند؛ دلیل این عارضه، انجام عمل با تکنیک غلط توسط پزشک می باشد و هماهنگی میان لابیای بالا و لابیای پایین وجود نخواهد داشت.

2- مورد بعدی که منجر به عمل ترمیم لابیاپلاستی خواهد شد، عارضه ایی به نام گوش سگی است؛ یعنی قسمت بالای لابیا باقی مانده و کوچک نشده و آویزان باقی خواهد.

3- مورد بعدی که منجر به عمل ترمیم لابیاپلاستی خواهد شد، از بین رفتن کامل لابیا مینور و باقیماندن لابیا ماژور است. که بی احتیاطی پزشک را در حین عمل می رساند. این مورد ظاهر نازیبایی در ناحیه واژینال خانم ها ایجاد می کند، همچنین نداشتن لابیا مینور، باعث خشکی دهانه واژن، ضعف، خارش و قرمز شدن محل قبلی لابیا مینور ها و… ایجاد کند، که در این موارد پزشک معالج مجبور به گِرَفت خواهد شد؛ یعنی از بافت خود بدن بر می‌دارند و به ناحیه آسیب‌دیده واژن پیوند می زنند.

عمل ترمیم-لابیاپلاستی

عوارض جراحی لابیاپلاستی

تمامی عمل‌های جراحی عوارضی دارند. عمل لابیاپلاستی نیز از این امر مستثنی نمی‌باشد. عوارضی مانند: هماتوم، جمع شدن خون، باز شدن بخیه، ایجاد گوشت اضافه و … از عوارض لابیاپلاستی است، که البته در میان افراد مشترک نیست. با این حال با انجام این عمل نزد پزشک ماهر و باتجربه در این زمینه، عوارض احتمالی بسیار کم شده و همچنین احتمال ضرورت عمل ترمیمی بعد از انجام لابیاپلاستی اولیه بسیار پایین تر خواهد شد.

در صورتی که از عمل لابیاپلاستی خود رضایت ندارید، عمل ترمیمی  در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت، بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی با لیزر و بدون درد و عارضه انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

جراحی ترمیمی لابیاپلاستی با چه روشی انجام می‌شود؟

برای عمل ترمیمی لابیاپلاستی، نیاز به بیهوشی نیست و در اکثر مواقع با بی حسی موضعی انجام خواهد شد. ترمیم لابیاپلاستی، با روش‌های لیزر، پروتز، پیوند یا جراحی، انجام می‌شود. اگر طبق نظر پزشک معالج، برای ترمیم لابیا نیاز به جراحی های عمیق باشد، در آن صورت در اتاق عمل و با بیهوشی صورت خواهد گرفت.

کلام پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده به اهمیت جراحی ترمیمی لابیاپلاستی پی بردید. پس باید برای انجام آن حتماً به یک متخصص خوب و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. به علاوه هزینه عمل ترمیمی لابیاپلاستی بیشتر از عمل اولیه است، زیرا در عمل ترمیمی، حساسیت بسیار بالاتر رفته و نیاز به وقت و دقت بیشتری برای ترمیم و اصلاح فرم خواهد بود.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

1 دیدگاه
  • سلام من ۱۷ سالمه مایع سفید رنگی از واژنم میاد تاحالا از کسی هم نپرسیدم دلیلش چیه وچیکار کنم خواستم از شما راهنمایی بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *