عکس-زگیل-تناسلی

آیا زگیل تناسلی در رابطه جنسی منتقل می شود؟

آیا زگیل تناسلی در رابطه جنسی منتقل می شود؟ یکی از دغدغه و موضوعاتی است که بسیاری از افراد دارند، زگیل تناسلی یکی از مهم ترین و شایع ترین عفونت های جنسی است که به شدت واگیردار است و باید کاملا افراد از خودشان مراقبت کنند. یکی از مهم ترین مشکلات در این زمینه انتقال زگیل تناسلی می باشد که این بیماری مقاربتی با کوچترین برخورد با شریک جنسی آلوده به فرد منتقل می گردد. بنابراین در درمانزگیل تناسلی هردوشریک باید تحت درمان قرار بگیرند.  در مقاله آیا زگیل تناسلی در رابطه جنسی منتقل می شود؟ به راه های انتقال بیماری زگیل و سوالات متداول می پردازیم.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یکی از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری های مقاربتی در جهان است. این بیماری مقاربتی به صورت زائده و تغییرات پوستی و برجستگی های گوشتی در ناحیه واژن و مقعد بروز می کند. این بیماری توسط نوعی ویروس به نام: پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شود.
انتقال زگیل تناسلی در رابطه جنسی به راحتی قابل انتقال است و شیوع این بیماری در کشور انگلستان دومین بیماری شایع پس از عفونت کلامیدیایی است.
ممکن است بعد از ورود ویروس به بدن میزبان هیچ گونه تغییرات پوستی صورت نگیرد و باید شما مراقب بدن خود باشید تا خدایی نکرده این بیماری واگیر دار را نگیرید.
عکس-زگیل-تناسلی
عکس-زگیل-تناسلی

ویروس زگیل تناسلی در رابطه جنسی چگونه منتقل می شود؟

ویروس HPV انواع مختلفی دارد که به بیش از 100 گونه تقسیم می شود. تمام این گونه های ویروس تنها توانایی ایجاد زگیل تناسلی را ندارند. و ممکن است برخی از آن باعث ایجاد زگیل در سایر نواحی بدن مانند دست یا پا باشند.
برخی از ویروس ها علاوه بر ایجاد زگیل تناسلی در زنان توانایی ایجاد سرطان دهانه رحم را نیز دارند. اما نکته مشترک در همه آن ها این است که قابل هستند.
زگیل تناسلی در رابطه جنسی از طریق تماس پوستی به پوست فرد منتقل می گردد. البته اگر بیماری فرد به حدی رسیده باشد که زائه آن به راحتی قابل مشاهده است باید حتما از ایجاد رابطه اجتناب کرد.
استفاده از کاندوم می تواند تا حدی مفید باشد اما کاندوم فقط زگیل های روی آلت را می پوشاند و سایر زگیل های اطراف پوست باز امکان سرایت و انتقال بیماری به شریک را دارد.
حدود 90% از موارد مشاهده زگیل تناسلی در رابطه جنسی تنها مربوط به دو نوع ویروس پاپیلومای انسانی گونه 6 و گونه 11 می باشد. باقی آن ها معمولا توانایی ایجاد زائده های قابل مشاهده را ندارند.

علائم زگیل تناسلی در زنان

صحبت های خانم دکتر نفیسه مویدنیا را در این خصوص ببینید:

آیا امکان برگشت بعد از درمان زگیل تناسلی وجود دارد؟

برای اکثر افراد پس از کامل شدن دوره درمان معمولا علائم بر نمی گردند. اما گاهی دیده شده است که با گذشت چند هفته دوباره زگیل ظاهر می شود و در چنین مواردی نمی توان مطمئن بود که زگیل تناسلی های جدید از عفونت قبلی باقی مانده اند و یا فرد مجددا به بیماری مبتلا شده است.

آیا زگیل تناسلی قطعی درمان می شود؟

همه موارد HPV کاملا قابل درمان نیستند اما موارد زگیل تناسلی معمولال درمان می شوند و در مواردی دیده می شود که پس از گذشت مدتی زگیل های تناسلی مجددا برمیگردند. این موضوع ناشی از آن است که فرد یا مجددا مبتلا شده و اثر ویروس های قبلی از بین رفته است و یا این علائم تازه نشانه ای از ویروس های مقاومی است که در درمان قبلی از بین نرفته اند و دوباره بازگشته اند.

آیا زگیل تناسلی در رابطه جنسی منتقل می شود؟

در مقاله آیا زگیل تناسلی در رابطه جنسی منتقل می شود؟ در سایت متخصص زنان رشت خانوم نفیسه مویدنیا به برسی هرچه بهتر این بیماری مقاربتی پرداختیم و امیدواریم اطلاعات مفیدی را به شما ارائه داده باشیم. لطفا نظرات خود را به صورت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *