جراحی زیبایی واژن _ لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن

The women's reproductive system. The concept of endometriosis of the uterus. Beautiful art concept of gynecological diseases made of paper. Paper flowers.


جراحی زیبایی واژن نه تنها می‌تواند به زیباتر شدن ناحیه تناسلی کمک کند بلکه نقش مهمی در اعتماد به نفس فرد در هنگام رابطه جنسی دارد. این اعتماد به نفس باعث لذت بیشتر زنان از برقراری رابطه می‌شود و به همین دلیل می‌توان گفت جراحی زیبایی واژن با رضایت از زندگی زناشویی رابطه‌ی مستقیم‌ دارد.

در اینجا انواع جراحی زیبایی واژن را مرور می‌کنیم تا بهتر بتوانید برای اندام جنسی خود تصمیم بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که اندام تناسلی هر فرد شرایط خاص خود را دارد و انتخاب بهترین شیوه‌ی جراحی با مشورت و معاینه‌ی متخصص زنان و زیبایی به دست می‌آید.

منظور از جراحی زیبایی واژن چیست؟

زنان به دلایل مختلفی به سراغ جراحی زیبایی واژن می‌روند که یکی از آن‌ها نارضایتی از ظاهر واژن پس از زایمان طبیعی است. همچنین برخی از زنان پس از زایمان طبیعی، دچار افتادگی و شل شدن عضلات واژن می‌شوند که روی رابطه جنسی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. جراحی زیبایی واژن که روش‌های مختلفی دارد، جان دوباره‌ای به زندگی جنسی زنان می‌دهد و اندام جنسی را جوان‌تر می‌کند.

این نوع جراحی‌ها در ظاهر واژن تغییراتی می‌دهند تا مشکلاتی که باعث نارضایتی فرد می‌شود، برطرف شود. همچنین بخشی از جراحی‌های زیبایی واژن در دسته‌ی جراحی‌های ترمیمی قرار می‌گیرند و به عملکرد بهتر اندام جنسی کمک می‌کنند.

لابیاپلاستی محبوب ترین جراحی زیبایی واژن

یکی از دلایلی که ظاهر واژن را از حالت دلخواه دور می‌کند، شکل لبه‌های واژن است که به آن‌ها «لابیا» گفته می‌شود. عمل لابیاپلاستی به تغییر شکل این لابیاها می‌پردازد و مشکلاتی از جمله بزرگ بودن لبه‌های واژن را برطرف می‌کند. این عمل هم در جوانان و هم در زنان مسن‌تر قابل انجام است و هیچ تأثیری بر قدرت باروری ندارد.

رضایت فرد از ظاهر اندام جنسی خود پس از این جراحی زیبایی واژن به حدی است که لابیاپلاستی لقب محبوب‌ترین جراحی زیبایی اندام تناسلی را کسب کرده و در بین 20 جراحی برتر زیبایی در دنیا قرار گرفته است. در یک مطالعه که در یکی از مجلات معتبر پزشکی منتشر شده، 96 درصد از زنانی که عمل لابیاپلاستی را انجام داده‌اند، پس از گذشت سه ماه از جراحی از ظاهر واژن خود رضایت داشته‌اند.

جراحی زیبایی لابیاپلاستی با برش و کوتاه کردن لبه‌های واژن انجام می‌شود. بنابراین سابقه و مهارت متخصص زنان در انجام این عمل بسیار مهم است. در هنگام مشورت با متخصص و جراح زنان می‌توانید تصاویر واژن پس از جراحی را ببینید و درباره‌ی ظاهر دلخواه خود تصمیم بگیرید. همچنین میتوانید مراقبت های بعد از لابیاپلاستی _ جراحی زیبایی واژن را در این مقاله مطالعه کنید .

عمل زیبایی کلیتوریس

نوعی از جراحی زیبایی واژن به قسمت کلیتوریس مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید کلیتوریس نقش مهمی در لذت جنسی زنان دارد؛ اما گاهی اوقات کلیتوریس با چین و چروک‌های اطرافش باعث نارضایتی زنان از ظاهر اندام تناسلی خود می‌شود. همچنین ممکن است چین‌های اضافی نوعی برآمدگی در ناحیه کلیتوریس ایجاد کند که ظاهر واژن را تحت تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر، اگر هود یا کلاهک که روی کلیتوریس قرار گرفته، بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است ارگاسم زنان را دشوارتر کند. بنابراین با کوچک کردن این پوشش تحریک این ناحیه راحت‌تر می‌شود و لذت جنسی افزایش پیدا می‌کند. کوچک کردن پوشش روی کلیتوریس با نام عمل کلیتورال هود ریداکشن (Clitoral Hood Reduction) هم شناخته می‌شود.

در این جراحی زیبایی، چین و چروک‌ها برطرف می‌شود و بخشی از پوستی که کلیتوریس را می‌پوشاند بریده و جدا می‌شود. عمل زیبایی کلیتوریس معمولا همراه لابیاپلاستی انجام می‌شود و ترکیب آن‌‌ها تأثیر مضاعفی بر زیبایی واژن دارد.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن از دیگر جراحی‌های زیبایی واژن به حساب می‌آید که جزئی‌تر است و از تیغ جراحی استفاده‌ای حداقلی می‌شود. در این روش مقداری چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و به ناحیه‌ی واژن تزریق می‌شود. تزریق این چربی به حجیم‌تر شدن واژن منجر می‌شود و ظاهر واژن زیباتر و متقارن‌تر به نظر می‌رسد. این جراحی زیبایی واژن مزیت‌های دیگری هم دارد و شل‌شدگی بافت‌ها را بهبود می‌دهد و به جوانسازی واژن کمک می‌کند. همچنین در رفع آتروفی واژن موثر است و مشکلات یائسگی را کاهش می‌دهد.

این روش شباهت زیادی به تزریق ژل به واژن دارد که جراحی محسوب نمی‌شود و ساده‌تر است. اگر حجم واژن مناسب باشد و فقط لبه‌ها تقارن کافی نداشته باشند، شاید جراح و متخصص زنان و زیبایی پس از معاینه تشخیص دهد که تزریق ژل به واژن کفایت می‌کند و به تزریق چربی نیازی نیست.

بهتر است یادآوری کنیم که برای تزریق چربی به واژن باید سابقه‌ی بیماری‌های شما بررسی شود و این موضوع نیز در انتخاب این جراحی زیبایی واژن دخیل است.

تنگ کردن واژن

ممکن است فردی از گشاد بودن واژن رنج ببرد و به این دلیل برای جراحی زیبایی واژن اقدام کند. در چنین مواردی تنگ کردن واژن به عنوان یک جراحی ترمیمی انجام می‌شود که در لذت جنسی زنان نقشی مثبت ایفا می‌کند. در زنانی که زایمان طبیعی را تجربه کرده‌اند احتمال تضعیف عضلات واژن بیشتر است و متقاضیان تنگ کردن واژن معمولا از این دسته هستند. همچنین کاهش سطح استروژن که با بالا رفتن سن تشدید می‌شود، از عواملی است که فرد را به فکر تقویت واژن می‌اندازد.

این جراحی به بافت‌های داخل واژن کمک می‌کند که سلول‌های خود را بازسازی کند و‌ به عضلات واژن استحکامی دوباره دهد. در این جراحی زیبایی واژن میزان تنگ کردن براساس شرایط بیمار متغیر است و اگر فرد از ظاهر اندام تناسلی خود نیز رضایت نداشته باشد، ممکن است جراحی‌های دیگری هم که پیش‌تر اشاره کردیم، به او توصیه شود.

انواع جراحی زیبایی واژن رشت

جراحی زیبایی واژن توسط دکتر نفیسه مویدنیا

از بین انواع جراحی زیبایی واژن که تا به اینجا مرور کردیم، فقط تزریق چربی است که نسبتا آسان‌تر انجام می‌شود؛ اما بقیه‌ی موارد وابستگی زیادی به مهارت پزشک متخصص زنان و زیبایی دارد. اینکه کدام فرم برای لابیاهای واژن شما مناسب است به تشخیص یک پزشک باتجربه نیاز دارد که صدها جراحی را در کارنامه‌ی خود داشته باشد.

دکتر نفیسه مویدنیا، متخصص زنان و زایمان و زیبایی رشت، از جمله این پزشکان است که سابقه‌ای پرتعداد در انجام جراحی‌های زنان دارد. تخصص دکتر مویدنیا در عمل لابیاپلاستی باعث شده است که به عنوان بهترین جراح زیبایی زنان رشت مطرح شود. پس اگر در رشت ساکن هستید یا مشتاقید که برای جراحی زیبایی واژن با دکتر نفیسه مویدنیا مشورت کنید، می‌توانید از راه‌های ارتباطی مختلف با مطب دکتر در تماس باشید یا به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

2 دیدگاه ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *