تغذیه و تعیین جنسیت

مقدمه

این مفهوم که قادر به پیش بینی جنسیت کودک در اوایل بارداری و یا حتی تحت تأثیر قرار دادن آن با خوردن یا انجام برخی کارها هنگام تلاش برای باردار شدن است ، قرن هاست که مورد علاقه و بحث عمومی بوده است.

آیا می توان احتمال دختر  یا پسر دار شدن را افزایش داد ؟

هنوز امکان تعیین جنسیت ۱۰۰ درصدی جنین وجود ندارد. اما می‎توان با تدابیری احتمال دختر یا پسر دار شدن را افزایش داد. تغذیه یکی از عوامل کلیدی و قابل کنترل در تعیین جنسیت قبل از بارداری است. مطالعات نشان داده‎اند که تغییر در ترکیبات مواد غذایی مصرفی مادر می‎تواند در تعیین جنسیت جنین موثر باشد.

رژیم غذایی برای تعیین جنسیت چه مدت قبل از بارداری باید رعایت شود؟

با توجه به اینکه رژیم غذایی برای تعیین جنسیت باید ۳-۲ ماه قبل از بارداری به صورت مرتب رعایت شود، افرادی که تمایل به پیروی از چنین رژیم‎های غذایی دارند باید زیر نظر متخصص زنان و زایمان قرار گیرند تا دچار کمبود مواد مغذی نشوند.

رژیم غذایی برای دختر دار شدن چگونه است؟

مادر باید زیر نظر پزشک از رژیم غذایی که حاوی نسبت بالای کلسیم و منیزیم نسبت به پتاسیم و سدیم باشد, استفاده کند و رژیم را تا زمان مثبت شدن تست بارداری به طور کامل رعایت کند.

موادغذایی شامل  لبنیات، انواع کلم، کشک، ماهی دارای درصد بالای کلسیم, منیزیم نسبت به سدیم, پتاسیم است. مواد غذایی با پتاسیم بالا و متوسط باید از رژیم غذایی باید حذف شود که می‎تواند شامل کرفس، قارچ، بامیه، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کدو حلوایی، اسفناج، بادمجان، تُربچه، پیاز، ریواس، کدو، نخود سیز، هویج، آلو، پرتقال، برگه زردآلو، خرما، شلیل، طالبی، گرمک، خربزه، گلابی، موز، کشمش، انگور، سیب، گیلاس، هلو، نارنگی باشد. سبزیجات با پتاسیم پایین که مصرف آنها نیاز به محدودیت ندارند شامل جوانه حبوبات،کاهو، لوبیا سیز، خیار، فلفل سبز است.

رژیم غذایی برای پسر دار شدن چیست؟

مادر باید ۳-۲ ماه قبل از بارداری زیر نظر متخصص تغذیه از رژیم غذایی که حاوی مقادیر بالای پتاسیم و سدیم و فقیر از کلسیم و منیزیم باشد استفاده کند و رژیم را تا زمان مثبت شدن تست بارداری به طور کامل رعایت کند.

زمان تخمک گذاری

علاوه بر رعایت رژیم غذایی، زمان لقاح نیز در تعیین جنسیت نوزاد تاثیر دارد که باید رعایت شود. برای این منظور برای مشخص شدن زمان دقیق تخمک گذاری حتما با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید .

نقش رژیم غذایی مردان در تعیین جنسیت فرزند

هنگامی که صحبت از رژیم غذایی برای تعیین جنسیت فرزند می شود، همه ی نگاه ها به سوی مادر می رود این در حالی است که برای داشتن یک فرزند سالم، رژیم غذایی پدر نیز می تواند بسیار موثر باشد. تعیین جنسیت فرزند با تغذیه به پدران نیز مربوط است .

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسردار شدن

ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد زیر است و افراد مبتلا به بیماری‌های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند:

• فشار خون بالا

• ناراحتی‌های قلبی و عروقی

• نارسایی‌های کلیوی

پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می‌دهد و نیاز به رعایت محدودیت‌های رژیم پیش از بارداری نیست .

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن

افراد مبتلا به بیماری‌های زیر نباید رژیم غذایی دختردار شدن را رعایت نمایند:

• اختلالات عصبی

• بالا بودن کلسیم خون

• نارسایی‌های کلیوی

روش هایی برای تعیین جنسیت نوزاد وجود دارد اما مناسب ترین روش بر اساس شرایط هر فرد و سلامتی او انتخاب می شود . برای این کار حتما با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید .

 

 

اگر شما هم تمایل به تعیین جنسیت جنین دارید ، می توانیداز تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس حاصل فرمائید .

 

https://goo.gl/maps/BXab7mjNfvTjjREV9

 

 

 

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *