هایفوتراپی رشت

آیا هایفوتراپی واقعا تاثیر دارد؟

هایفوتراپی چیست؟

 

در هایفوتراپی از امواج فراصوت یا اولتراسوند استفاده می شود. همان امواجی که در سونوگرافی نیز استفاده می شود. در دستگاه هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت برای نفوذ عمقی در زیبایی پوست و چربی صورت استفاده می شود تا بافت پیوندی به شیوه ملایم و موثر هدف واقع شود. انرژی تولید شده مورد نظر را به صورت کنترل شده و در سطح پایین گرم می کند. این وضعیت باعث تحریک سلول ها به کلاژن سازی شده و در نهایت باعث جوانسازی بافت پوست می شود.

نحوه انجام هایفوتراپی


پوست بالغ بعد از یک جلسه هایفوتراپی شروع به فعالیت می کند. در واقع هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت لایه ای از پوست که در زیر لایه های سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار می دهد و به آن انرژی وارد می کند. انرژی فراصوت باعث می شود دمای این لایه از پوست افزایش پیدا کند و سلول های هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می شود.

شاید به نظر برسد این اتفاق در تضاد با اهداف یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما اینطور نیست. آسیب به سلول ها باعث تحریک تولید پروتئین هایی به نام کلاژن می شود. کلاژن مسئول حفظ ساختمان پوست و بسیاری از بافت های بدن می شود. هر چقدر میزان کلاژن پوست بیشتر باشد، بافت بهتر می شود. زیرا امواج پرانرژی فراصوت بر روی لایه های خاصی از پوست متمرکز هستند، با لایه های بالایی و زیرین مورد هدف وارد نمی شود. ماهیچه ها و سایر اعضای پوست دست نخورده باقی می مانند.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی هایفوتراپی برای افرادی در سنین بین 70-30 سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می برند تا روند پیری را به تاخیر بیاندازند، استفاده می شود. این روش برای افرادی که در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش هستند و دچار آسیب پوست شدند استفاده می شود.

دستگاه-هایفوتراپی

چه افرادی نمی توانند هایفوتراپی انجام دهند؟

  • برای افرادی که شل شدگی پوست شدیدی دارند برای رسیدن به نتایج بهتر نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارند.
  • افراد مسنی که از شل شدگی ناحیه پوست گردن رنج می برند، کاندید مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و نیاز به جراحی دارند.
  • این روش برای افرادی که در قسمت هایی از پوست دچار زخم، عفونت و آکنه های کیستی هستند مناسب نیست.

هایفوتراپی عوارض دارد؟

اگرچه هایفوتراپی یک روش غیرجراحی است، اما همچنین ممکن است برخی عوارض و علائم جانبی داشته باشد. برخی از این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1. قرمزی و التهاب: پس از جلسات هایفوتراپی، ممکن است پوست شما به مدت معدود روزها قرمز شود و کمی التهاب داشته باشد. این وضعیت معمولاً به طور طبیعی بهبود می‌یابد و نگرانی زیادی ندارد.

2. تورم: بعضی از افراد پس از هایفوتراپی ممکن است تورم صورت داشته باشند که معمولاً در چند روز اول بعد از جلسه کاهش می‌یابد.

3. خشکی پوست: پس از هایفوتراپی، پوست شما ممکن است خشک شود. استفاده از مرطوب کننده ملایم می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

4. آسیب به بافت عمقی: در صورت عدم انجام هایفوتراپی به درستی و توسط متخصصین مجرب، ممکن است بافت های عمقی مانند عضلات و عصب‌ها آسیب ببینند.

5. تغییرات رنگ پوست: برخی افراد ممکن است پس از هایفوتراپی تغییرات کوچک رنگ پوستی داشته باشند که معمولاً به طور طبیعی بهبود می‌یابد.

عوارض-هایفوتراپی
عوارض هایفوتراپی صورت

میزان ماندگاری هایفوتراپی

 

میزان ماندگاری هایفوتراپی طولانی مدت نیست و تا حداکثر یک سال بعد از درمان تاثیر دارد. و پوست به همان حالت اولیه بازمی گردد. تا زمانی که شدت پیری و شل شدگی پوست کم باشد می توان از این روش استفاده کرد.

هزینه هایفوتراپی

  • این روش برای لیفت و جوانسازی پوست بسیار مناسب است که نسبت به روش های جراحی بسیار هزینه کمتری دارد.

هایفوتراپی درد دارد؟

 

هایفوتراپی دردناک نیست و درد بسیار خفیفی دارد. در صورت نگرانی می توانید با پزشک خود درباره مصرف قرص استامینوفن یا داروی غیراستروئیدی مانند ایپوپروفن قبل از شروع درمان مشورت کنید.  

برای رسیدن به بهترین نتیجه از هایفوتراپی به مراکز درمانی پوست و زیبایی مراجعه کنید.

 

تعداد جلسات هایفوتراپی

 

با توجه به شدت شل شدگی یا رسیدن به نتایج دلخواه از یک تا سه جلسه درمان نیاز می باشد. برای حفظ تاثیرات آن سالیانه یک یا دو جلسه هایفوتراپی انجام دهید.   

بهترین ویژگی هایفوتراپی ایسنت که بعد از اتمام جلسه درمانی بالافاصله می توانید بدون نیاز به استراحت به کارهای روزمره بازگردید.

 

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین دستگاه هایفوتراپی  استفاده می شود. برای نوبت دهی و مشاوره با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *