لیزر-موهای-زائد--سرطان-زاست

لیزر موهای زائد

عمق نفوذ لیزر موهای زائد چقدر است؟

 

از آنجائیکه دستگاههای لیزر متفاوت است، عمق نفوذ آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. ولی به طور متوسط عمق نفوذ همه لیزرهای موهای زائد 3-5 میلیمتر می باشد. 5 میلیمتر عمقی نیست که بتواند به بافت های عمقی پوست برسد. همچنین ماهیت لیزر از جنس نور معمولی است. برای برای افزایش عمق نفوذ و شدت تابش می توان درجه آن را تغییر داد تا میزان تاثیر بر از بین بردن موهای زائد بهبود پیدا کند. بدین معنا که حرارات بیشتری را به ریشه مو می رسانند و ریشه مو را بسوزانند تا رشد مجدد نداشته باشد.

عمق-لیزر-موهای-زائد

لیزر موهای زائد همان اشعه ایکس می باشد؟

برخی افراد لیزر موهای زائد را با اشعه ایکس اشتباه می گیرند. فردی که مبتلا به سرطان است و تحت فرآیند درمان قرار می گیرد، تشعشاتی که برای درمان استفاده می شود، مضر است. یعنی باعث تخریب و از بین رفتن سلول های بدن می شود. در حالی است که لیزر این خاصیت را ندارد. بنابراین لیزر با اشعه ایکس یکسان نیست. اشعه ایکس مضر است اما لیزر اگر با اصول درست انجام شود، آسیبی به بدن وارد نمی کند.

لیزر-موهای-زائد-و-سرطان

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان ، دارای بورد جراحی زیبایی زنان در پاسخ می گوید باید گفت نور لیزر ماهیت سرطان زایی ندارد. بنابراین لیزر موهای زائد سرطان زا نیست. همچنین گزارشی که لیزر موهای زائد منجر به سرطان شود داده نشده است.
اما لیزر موهای زائد در مراکز غیر بهداشتی و دستگاه های نامطلوب بدن را دچار عوارض میکند.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان سینه می شود؟

همان طور که اشاره شد عمق نفوذ لیزر به اندازه ای نیست که به بافت های پوستی برسد، در نتیجه هیچ لیزری در دنیا سرطان زا نیست. غدد لنفاوی در عمق پوست قرار دارند و لیزر به این عمق نمی رسد که باعث تحریک این غدد شود. بنابراین اطراف سینه (نوک سینه و زیربغل) را می توان به راحتی لیزر کرد.

 در صورتی که در اطراف سینه بیماری یا عفونتی وجود داشته باشد فرد نمی تواند لیزر انجام دهد.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن زیربغل و واژن می شود؟

با لیزر موهای زائد زمانی که ریشه موهای زائد از بین می رود، ناحیه ای که لیزر می شود کمی روشن تر می شود اما تیرگی به طور کامل برطرف نمی شود.

لیزر-موهای-زائد-زیربغل

از کجا بفهمیم دستگاه لیزر موهای زائد استاندارد است؟

 

مطب یا کلینیک از دستگاه لیزری می توانند استفاده کنند که دارای تاییدیه سازمان بهداشت آمریکا باشد. همچنین لیزر باید دارای گواهینامه FDA باشد تا مجوز لازم برای استفاده را داشته باشد.

لیزر-موهای-زائد-در-بارداری
لیزر موهای زائد در بارداری مضر است؟

 

از آنجائیکه تحقیقات درباره لیزر در بارداری به طور کامل انجام نشده و اثرات ناشناخته ای دارد، به خانم هایی که قصد بارداری دارند، توصیه به انجام لیزر موهای زائد نمی شود. اگر در حین انجام لیزر باردار شد، لیزر خود را توقف کند و بعد از زایمان مجدد لیزر خود را شروع کند.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی مجاز است؟

 

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی مشکل خاصی ندارد و خانم ها با خیال راحت می توانند لیزر کنند. البته باید لیزر با احتیاط و بدون احساس درد برای فرد انجام شود . زیرا درد می تواند در میزان شیر تاثیر مخرب بگذارد.

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین روش ها برای جوانسازی پوست صورت  استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

مشکلات هورمونی و تیروئیدی مانع لیزر موهای زائد است؟

 

اگر مشکلات هورمونی و تیروئیدی افراد تحت کنترل پزشکی باشد مانعی برای انجام لیزر موهای زائد نیست. فردی که تیروئید فعال دارد و توسط دارو کنترل نمی شود نمی تواند لیزر موهای زائد انجام دهد. خود داشتن بیماری مانعی برای انجام لیزر نمی باشد بلکه عدم کنترل آن منع می باشد.

مطالب مرتبط
2 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *