لیزر-موهای-زائد-و-نازایی

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

لیزر موهای زائد یکی از راه های از بین بردن موهای اضافی بدن است که افراد گوناگون علاقه به انجام آن دارند. علت این علاقه این است که در استفاده از روش لیزر بر خلاف روش های سنتی، نیاز به تکرار هفتگی نیست و با انجام چند دوره لیزر فرد می تواند برای همیشه از شر موهای زائد رهایی پیدا کند. اما آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

لیزر و حذف موهای اضافی

لیزر با تخریب فولیکول های مو از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند؛ با انجام لیزر لذت داشتن یک پوست صاف و لطیف همیشه با شما همراه خواهد بود. شیو کردن، اپیلاسیون و سایر روش‌های سنتی، روشهای وقت گیر بوده و همیشه نیاز به تکرار دارند و باعث حذف دائمی موها نمی‌شوند. اما استفاده از لیزر می تواند به میزان قابل توجهی باعث از بین رفتن موها گردد. استفاده از لیزر  در نواحی مختلف بدن، مخصوصا در نواحی حساس مانند بیکینی، همیشه با اما و اگرهایی روبرو بوده است و افراد از انجام آن واهمه داشتند. یکی از این ابهامات رابطه لیزر و نازایی است. با همراه باشید‌.

آیا انجام لیزر در ناحیه بیکینی خطر دارد؟

تحقیقاتی که در سراسر دنیا انجام شده ثابت کرده است که لیزر در ناحیه بیکینی هیچ خطری ندارد. ممکن است در هنگام انجام لیزر به دلیل حساسیت این ناحیه درد بیشتری از سایر نقاط بدن، احساس گردد؛ اما خطر ثابت شده ای در این مورد یافت نشده است.

لیزر-موهای-زائد-و-نازایی

لیزر باعث نازایی می شود؟

در فضای مجازی گاهی مطالبی مشاهده می گردد که نازایی را به لیزر ربط می‌دهند، که این مورد شایعه ای بیش نیست. شما با مراجعه به پزشک متخصص در این باره می توانید به راحتی اطلاعاتی کسب کنید و به شما ثابت خواهد شد که انجام لیزر هیچ ربطی با نازایی ندارد. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در فولیکول انجام می گردد. این لیزر کمتر از یک میلیمتر در پوست انسان نفوذ می کند. بنابراین راهی برای رسیدن به تخمدان ها و ایجاد نازایی در افراد نخواهد داشت.

آیا می توان در بارداری لیزر موهای زائد انجام داد ؟

خانم های باردار مشکلات عدیده ای در مورد از بین بردن موهای زائد خود دارند. شکم آنها روز به روز بزرگتر می‌شود و آنها نمی‌توانند حتی پاهای خود را ببینند، چه برسد به شیو کردن آن، از طرفی در دوران بارداری با تغییر هورمون ها در بدن یک زن امکان دارد که رشد موها در اطراف شکم، نوک سینه ها و پاها بیشتر از سایر نقاط شود. در این مورد ممکن است که در ذهن افراد انجام‌ لیزر خطور کند. با اینکه طول موج لیزر به اندام های داخلی بدن نمیرسد، اما لیزر بدن به دلیل درد در زمان انجام و عوارض احتمالی توصیه نمی گردد و بهتر است که انجام این کار را تا بعد از متولد شدن از فرزند به تاخیر بیاندازید. به علاوه در زمان بارداری، موهایی که در بدن فرد رشد میکند، (به دلیل بالا رفتن سطح استروژن و آندروژن) که بعد از بارداری رشدشان متوقف خواهد شد، پس دلیلی برای از بین بردن آنها به روش لیزر در این دوره حساس وجود نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد برای دختران و زنان خطری ندارد و در مطب دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان در رشت، بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد عوارض غیر قابل تحملی ندارد و در مقابل راحتی و زیبایی که شما بعد از اتمام دوره به دست می آورید، ناچیز خواهد بود؛ اما مانند هر روش خارجی انجام شده بر روی بدن، لیزر هم عوارض خاص خودش را دارد. ممکن است که پوست ناحیه درمان کمی قرمز شود و درد مشابه آفتاب سوختگی در نواحی لیزر شده دیده شود. التهاب ناحیه لیزر شده از عوارض عمده ی انجام این عمل است که خیلی زود ناپدید میگردد. همچنین پوسته پوسته شدن در نواحی لیزر شده نیز بسیار رایج است. دلیل این عوارض هدف قرار دادن پیاز و فولیکول مو توسط لیزر است و به طور عمده آسیب هر بافتی واکنشی را به همراه خواهد داشت، که طی چند روز از بین خواهد رفت.

حرف پایانی

حذف دائمی موها برای افراد گوناگون کاری بسیار لذت بخش خواهد بود. فرض کنید که دیگر لازم نیست هر هفته به اصلاح و شیو و از بین بردن موهای زائد خود بپردازید و همواره بدنتان تمیز و مرتب است. تحقق این مورد تنها با انجام لیزر انجام صورت پذیر خواهد بود. برای انجام این کار باید به پزشک و مراکز تخصصی مراجعه کرده و با خیال راحت به لیزر موهای زائد خود بپردازید.

مطالب مرتبط
4 پاسخ
  1. سلام خسته نباشید
    بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2020 کدومه و شما چه دستگاهی رو پیشنهاد می کنید ؟

  2. سلام خانم دکتر
    من الان شش ماه لیزر موهای زائد می کنم اما هیچ تاثیری نداشته کل بدنو هم 250 تومن میدم به نظرتون دوباره یه جا دیگه برم که دستگاهش فرق کنه جواب میگیرم ؟ ضرر نداره ؟

    1. سلام خوب پرواضحه که جایی که انقد ارزون از شما میگیرن دستگاه مناسبی نداره و ممکنه مضراتی برای پوست شما ایجاد کنه در آینده . این دفعه با تحقیق بیشتری پیش متخصص برید تا انشالا جواب بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *