خونریزی بعد از مقاربت

خونریزی بعد از رابطه جنسی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

خونریزی بعد از رابطه جنسی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ بیشتر بانوانی که سن یائسگی را پشت سر گذاشته اند، به دلیل خشکی واژن یا علل دیگر دچار خونریزی بعد از رابطه جنسی می شوند. خونریزی های موقت نمی تواند مشکلی را ایجاد کند. اما باید بدانید که در صورتی که شما یک بیماری زمینه ای قبلی داشته اید، خونریزی بعد از رابطه جنسی می تواند خطرناک باشد.

غالباً مورد نگران کننده ای وجود ندارد یا به دلیل شرایطی که به راحتی قابل درمان باشد ایجاد می شود ، اما در موارد نادر می تواند نشانه ای از سرطان دهانه رحم باشد. اگر متوجه شدید که بعد از رابطه جنسی خونریزی می کنید ، مهم است که برای یافتن علت مورد بررسی قرار بگیرید.اگر در هنگام یا بعد از رابطه جنسی خونریزی دارید سریعا به متخصص زنان مراجعه کنید. خانم دکتر نفیسه مؤیدنیا پزشک متخصص جراحی های درمانی و بیماری های زنان می تواند به شما کمک کند تا به دلایل بیماری خود آگاه شوید. در ادامه موارد زیر را با هم بررسی می کنیم:

خونریزی بعد از رابطه جنسی را جدی بگیرید

 

 

خونریزی بعد از رابطه زناشویی را جدی بگیرید:

خونریزی رحم بعد از رابطه به خونریزی پس از مقاربت در بین پزشکان معروف است. خونریزی بعد از برقراری رابطه جنسی، علل و عوامل زیادی می تواند داشته باشد. حتی این مورد می تواند در بین بانوانی که به تازگی ازدواج کردند اتفاق بیفتد. دلایل خونریزی بعد ازرابطه جنسی عبارتند از:

عفونت:

عونت ها و بیماری های مقاربتی (STD) مثل کلامیدیا و سوزاک، عفونت های باکتریایی مثل بیماری های التهابی لگن (PID) و واژینیت

 

خشکی واژن:

خشکی واژن (آتروفی یا واژینیت آتروفیک) ناشی از تغییرات هورمونی (سطح پایین تر استروژن) در زنان یائسه است. این امر میتواند باعث کاهش ترشح واژن و نازک شدن بافت واژن شود. نازک شدن بافت واژن یکی از دلایل اصلی است که می تواند منجر به خونریزی شود.  افزایش سن در هورمون استروژن و میزان آن در بدن می تواند تأثیر گذار باشد. علاوه بر سن یائسگی، موارد دیگری هم می تواند باعث خشکی واژن شود. خشکی واژن می تواند ناشی از اصطکاک و عدم روانسازی در حین رابطه جنسی، زایمان، شیردهی، برداشتن تخمدان، شیمی درمانی، استفاده بیش از حد از ژل ها و شوینده های مخصوص واژن، کلر موجود در آب استخرها، داروهای ضد سرماخوردگی، داروهای ضد آسم و افسردگی و سندرم شوگرن باشد.

 

قرص های ضدبارداری:

قرص ضد بارداری هورمونی می تواند پوشش رحم را بی ثبات کند و باعث ریزش آن بصورت تصادفی شود. دلیل آن را نیز می توان به تغییر سطح هورمون های بدن دانست. کم شدن میزان هورمون استروژن در بدن بانوان، می تواند باعث بی ثباتی پوشش رحمی شود.

 

پولیپ دهانه رحم:

پولیپ ها، یک نوع رشد غیر سرطانی هستند. پولیپ می تواند یک توده در رحم شما به وجود بیاورد. حرکت پولیپ در دهانه رحم می تواند باعث خونریزی رگ های کوچک در آن قسمت شود.

 

التهاب دهانه رحم:

دهانه رحم می تواند به دلایل زیادی ملتهب شود. التهاب دهانه رحم یا برون دهی رحم در مرحله تخمک گذاری چرخه قاعدگی بسیار شایع است.

تخمک گذاری ، در اواسط چرخه قاعدگی در حدود روز 14 ، می تواند باعث ریزش نواحی کوچک آندومتر (آندومتر رحمی) شود. بنابراین آندمتر نیز می تواند باعث التهاب دهانه رحم شود.

خونریزی واژن در دوران بارداری:

احتمال اینکه در دوران بارداری، خونریزی را از واژن خود مشاهده کنید، هست. خونریزی یا لکه بینی در دوران بارداری یکی از موارد شایع در بین بانوان است. بهتر است موضوع را با یک پزشک در میان بگذارید.

 

به نقل از ویکیپدیا:

خونریزی واژن در دوران بارداری ممکن است عارضه احتمالی بارداری را نشان دهد که باید از نظر پزشکی رفع شود. از دست دادن خون در هر واژن (به لاتین: از طریق واژن) (PV) به طور معمول از پوشش رحم (آندومتر) ناشی می شود ، اما ممکن است از ضایعات رحم یا گردن رحم ، واژن باشد و به ندرت از لوله رحمی ناشی شود. این موارد در دوران بارداری معمولی است. اما همیشه مربوط به خود بارداری نیست.

سرطان دهانه رحم یا واژن (در موارد نادر):

خونریزی های نامنظم از رحم، از جمله خونریزی در حین رابطه جنسی می تواند در موارد نادر، به دلیل سرطان دهانه رحم باشد. علت خونریزی بعد از رابطه جنسی می تواند سرطان دهانه رحم یا سرطان خود رحم باشد. بنابراین باید خونریزی بعد از رابطه جنسی را بسیار جدی گرفت.

برای تشخیص علت اصلی خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی ، پزشک ممکن است بسته به علائم دیگر شما ، معاینه داخلی لگن (به صورت دستی) ، معاینه دهانه رحم با استفاده از اسپکولوم یا کولپووسکوپی یا آزمایش حاملگی را توصیه کند.

 

علت خونریزی واژن هنگام رابطه چگونه تشخیص داده می شود؟

در بسیاری از موارد ، خونریزی بعد از برقراری رابطه جنسی چیزی نگران کننده نیست ، اما می تواند نشانه ای از بیماری های بدخیم باشد ، بنابراین همیشه توصیه می شود در صورت مشاهده خونریزی بعد از رابطه، فوراً به پزشک مراجعه کنید. شاید بپرسید از چه روشهای تشخیصی استفاده خواهد شد؟

باید بدانید که بسته به علائم دیگر شما ، پزشک ممکن است روش های متفاوتی را برای تشخیص بیماری انجام دهد. معاینه داخلی لگن یکی از این موارد است. پزشک می تواند دهانه رحم شما را با یک اسپکولوم معاینه کند ، یا تست حاملگی را انجام دهد. آزمایش های پاپ اسمیر و کشت واژن از موارد آزمایش های دیگر است که پزشک می تواند بسته به شرایط شما، آن ها را انتخاب کند.

در صورتی که بیماری زمینه ای نداشته باشید و داروی خاصی مصرف نمی کنید، پزشک برای اولین بار با یک معاینه ساده واژن شما، می تواند به بیماری شما پی ببرد. آزمایش های دیگر در صورت پیدا نکردن دلیل بیماری در معاینه اولیه، انجام می شود.

درمقاله خونریزی بعد از رابطه جنسی چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ از سایت خانم دکتر مؤیدنیا متخصص و جراح زیبایی زنان و زایمان در رشت به شما کمک کردیم تا به دلیل بیماری های خود پی ببرید. باید بدانید که برای تشخیص و درمان این بیماری حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و تحت نظر ایشان به مصرف داروهای خود بپردازید. دکتر نفیسه مؤیدنیا پزشک بیماری های زنان و جراحی های درمانی می توانند به درمان شما کنند تا هرچه زودتر بهبود یابید.

 

 

مطالب مرتبط
87 پاسخ
  1. سلام من رابطه ی جنسی داشتم و فردای رابطه‌ی جنسیم یکم خونریزی داشتم از دیشبشم یه حالت سرما خوردگی داشتم و خیلی خسته و بی حال بودم علائمش میتونه چی باشه آیا لازمه قرص های ضد بارداری استفاده کنم؟

    1. سلام من تازه ازدواج کردم 15روز بعد از رابطه جنسی خیلی خون ریزی دارم نمی‌دونم چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید

  2. یک ماهی هست ک بعد از رابطه جنسی لکه بینی شدید یعنی خونریزی دارم و دل دردم میگیرم میشه بگید دلیلش چیه خیلی نگرانم

      1. دو سال ازدواج کردم چند روزه بعد از نزدیکی خونریزی دارم ولی تا فرداش قطع میشه خونریزی ، یه حالتی لکی بینی حالته

    1. سلام من از۷فروردین تاحالا خونریزی داشتم تا دیروز نبود تا شب رابطه داشتیم در حین نزدیکی خون اومد وبعد رفتم دستشویی نیومد علتش چی ؟ البته من ۴۵ ساله ام

  3. سلام‌من یک‌ساله عمل کردم رحممو در آوردم بعضی وقتا بعد از زندیکی خونریزی دارم این‌طبیعی

  4. سلام من درد شدید دارم رحم وسط خیای میسوزه حتی رابطه جنسی کمی لکه خون امد چی هست علتش تلکرام ندارم واتساب و اینستا ندارم ممنون سوال من جواب بدینپری

  5. سلام من بعد از رابطه باعث خونریزی شدم لطفا یک توضیح بدید و اینکه من و نامزدم رابطه کانل جنسی نداریم از طریق کیلوتریس بنده ارضا میشم

  6. سلام،حدود دوهفته اس لکه بینی دارم،یک روز قبل فکر کردم پاک شدم ورابطه داشتم اما بعد از رابطه خونریزی ام شدید تر شد باید چیکار کنم؟

  7. سلام من تازه ازدواج کردم تو رابطه جنسی بعضی وقتا خون یا خون نابه میاد ازم علت چیه (نزدیک پریودیم بوده البته)

    1. سلام،من آخرین روز پریود بودنم،رابطه جنسی داشتم،وحین رابطه خونریزی تقریبا زیادی داشتن،علتش چی می‌تونه باشه؟
      ضمن اینکه دوباره همین اتفاق بعد رابطه جنسی بعدیم افتاد،البته با این تفاوت که ۳روز بود پریودم تموم شده بود
      لطفا راهنماییم کنید،نگرانم
      ممنون

      1. سلام ۵سال هست ازشوهرم جداشدم رابطه جنسی نداشتم تا با دوست پسرم رابطه جنس کردیم ولی خونریزی کردم خیلی شدید نه میرم دستشویی خودمو میشیم خونریزی میکنم چکار کنم

  8. سلام من دهم این ماه باید پریود میشدم اما نشدم دوشب پیش نزدیکی داشتم زمان نزدیکی واژنم خونی شد فک کردم پریود شدم نوار گذاشتم اما نشدم الان ۳روزه که گذشته ومن پریودی هام خیلی منظمه آیا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام من 5روز بعد پریودیم ک تمیز شدم رابطه داشتم بعد با تکرر ادرار و سوزش مواجه شدم والان بعد 10روز ک پاک شدم خونریزی کم دارم علتش چیه نگرانم

  9. سلام بعد از دوبارهم جنسی در بارهای مختلف لکه بینی داشتم نمیدونم چرا لطفا پاسخ دهید

  10. سلام خسته نباشید منو همسرم برای بار اول رابطه جنسی داشتیم ولی پرده من کامل زده نشده ولی تا یک هفته خونریزی داشتم دلیلش چی هست؟

    1. من دکتر نیستم ولی حتما باید برید دکتر معاینه بشید و بهتون برای خونریزی دارو بدن ،و یه مدت رابطه جنسی نداشته باشید

  11. سلام من یک سال و نیم پیش عمل فیبروم انجام دادم حدود ۱۰ تا فیبروم از رحمم خارج کردن ، الان بعد یه سال و نیم ده روز بعد پریودم لکه بینی و دل درد دارم و جدیدا هم بعد هر رابطه ام خونریزی کمی دارم ، من آلمان زندگی میکنم و چندین بار اینجا به دکتر مراجعه کردم بعد معاینه دکتر گفته همه چی نرماله ، اما من خیلی نگرانم .

  12. سلام. من مدت ۲۰روز هم خونریزی دارم ۲روز شدید ۲روز لکه دارم. ولی الان ۲۰روزهس اینجوریم. در حین این ۲۰روز هم رابطه جنسی داشتم ک بعد از رابطه هم خونریزی کردم و الآنم مدت یک هفته هس درد دهانه رحم دارم و ب طوری ک بهم فشار ادرار میاد وقتی میرم دسشویی همراه با درد زیاد رحم چند قطره ادرار میاد و چند قطره خون هم از دهانه رحم.اروم قرار ندارم شبا از درد. ممنونم میشم راهنمایی کنید.

  13. سلام من ی مدتع هم پریودیم نامنظمه هم ترشحات غیر طبیعی دارم واینکه بعد رابطه دچار خونریزی میشم.

  14. سلام من عفونت کاندیدا داشتم تقریبا خوب شده بودم امروز بعد رابطه خونریزی در حد چند قطره داشتم
    خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنین

  15. سلام من عفونت کاندیدا داشتم تقریبا خوب شده بودم امروز بعد رابطه خونریزی در حد چند قطره داشتم
    خیلی نگرانم میشه راهنمایی کنین

  16. سلام خسته نباشید.من هنوز یکماهی میشه که ازدواج کردم.اما هربار که مقاربت انجام میشه نمی تونم باهمسرم همراهی کنم و درد وخونریزی شکل میگیره.خواهشا راهنماییم کنید.

  17. سلام من دومین باره رابطه جنسی با همسرم دارم و مثل دفه اول ک خونریزی به دلیل پارکی پرده بکارت بود ..برای بار دوم هم درحد چند قطره خونریزی داشتم..ایا امکان داره به دلیل پاره نشدن کامل بکارت باشه؟

  18. شلام من مشکل هورمونی داشتم رفتم دکتر بر طرف شد بهم گفت مدت یک هفته یک شب در میون نزدیکی کنید باردار میشی ولی باردار نشدم نگرانم میشه کمکم کنید ممنون

  19. سلام من ۵روز پیش رابطه داشتم وه الان هم خونریزی دارم وه بی حال هستم وه بدون قوزم همان رحم میشود احساس سوزش دارم دلیلیش چی میتونه باشه

  20. سلام بعد اولین رابطه دچار خونریزی خیلی شدید شده ام.علت ان چیست؟؟

  21. سلام من بعدیه هفته پریودرابطه داشتم ک ازقرص اورژانسی استفاده کردم حالابعدتقریبا۷روزرابطه داشتم ک امروزخونریزی داشتم علت چیه ممنون ک جوابگوهستید

    1. علت ش بهم ریختگی هورمون هات هست.قرص اورژانس بهمت ریخته .یه دوسه ماه دیگه‌خوب میشی .قرص اورژانس اصلا خوب نیست.یعی کن سالی یکباراستفاده کنی

  22. سلام من تقریبا یه هفته هست پریود تمام کردم چه نزدیکی داشته باشم چه نداشته باشم فقط ترشح چرکی از رحمم میاد علتش چی میتونه باشه رفتم درمانگاه یه بسته قرص آزیترویه بسته سفیکسیم یه جعبه شیاف فیتوواژکس برام تجویز کرد چندروزه استفاده میکنم ولی بی فایدس علتش چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. سلام من این دوماهست ک ازدواج کردم هروقت ک نزدیکی دارم خون ریزی دارم میشه بگی دلیلشوممنون میشم ازتون

  24. سلام من۳۴سالمه الان حدود۳الی ۴روزه بعدازربطه نزدیکی وقتی به دستشویی میرم همراه باتخلیه شدن بدنم آبی که ازبدنم خالی میشه لک خون داره
    بعدش خودم میرم برای ادرار لک خون میبینم
    امروزم که کلاانگاری مریضی ماهانه شده باشم خونریزی کردم
    ولی یه ده دقیقه بعدش که پوشاک گذاشتم نیومد من قرص ضدبارداری ال دی استفاده میکنم
    خواهشنا راهنمایی کنین لطفا

  25. سلام من 5روز بعد پریودیم ک تمیز شدم رابطه داشتم بعد با تکرر ادرار و سوزش مواجه شدم والان بعد 10روز ک پاک شدم خونریزی کم دارم علتش چیه نگرانم

  26. امیدوارم که هرررچی زودترمشکل همه تون حل بشه و چیز خاص خطرناکی نباشه آرزوی سلامتی واسه تک تک تون دارم .

  27. سلام وقتتون بخیر من موقع رابطه جنسی با همسرم خونریزی داشتم کم ن زیاد دو بار تا بعد چن وقت بازم دوباره ب چن ساعت بعد رابطه خونریزی کم داشتم زیر دل دردم دارم نمیتونم زیاد راه برم دلیلش چیه

  28. سلام من 3 سال خانه دارم بچم یه سالشه تاحالا بعد رابطه خون ریزی نداشتم فقط اینباراینجوری شدم یه دوساعت بعدرابطه لکه دیدم زیردلمم در می کنه البته پریودیم نزدیک اما هنوز وقتش نبودجای نگرانی هست توخداراهنماییم کنید.ممنون میشم

  29. سلام
    من حدود یک هفته پیش رابطه داشتم برای بارداری
    حالا بعد یک هفته خونریزی دارم دلیلش چیه سه روز هم مونده تا پریودی اصلی

  30. سلام من نزدیک یک ماهه ک ازدواج کردم بعدازرابطه هردفعه یه لکه خون میاداخرین رابطه ام ک دیشب بودخونریزی شدیدهمراه بالختگی خون بودچنددقیقه خونریزی شدیدشدوقطع شدخیلی نگرانم علت چیه؟؟

  31. سلام من یک سال که بعد نزدیکی خون ریزی دارم و بعد تمام شدن شکم درد میشوم وادرار بو میده مشکلم من چیه

  32. سلام من ماهه گذشته دکتر رفتم پاپیسمیر دادم وازمایش زگیل تناسلی دادم ازین ما دیدم بعد رابطه لکه بینی دارم در حد یک روز الان پریوددشد سابقه لخته خون نداشتم ولی دلیلشو خواستم بدونم ازمایش زگیل تناسلی که دادم پزشگ گفت ۱۶ هست نمدون چیه گفتدطبییش باید۱۸ باشه بهم داروهای زینگ‌و یه ویتامین داد می خورم نمی دونم چرادالکه بینی گرفتم یا همین لخته خون ازم چرا میاد

  33. سلام
    اوایل ازدواجمون هست و من هنگام رابطه کامل خونریزی و درد شدید دارم علتش چی میتونه باشه؟

  34. سه ماه پیش سقط داشتم بعد از اون هربار که رابطه داریم بعدش خونریزی میگیرم و موقع انجام واژن خیلی خشک هست آیا علتش خشکی واژن هست؟

  35. سلام من چند ماهی میشه ک در ماه دوبار خونریزی دارم خونریزی مث پریودی عفت روزه ب همون مقدار شدت خونریزی ولی دردش کمتره میشه راهنماییم کنید ک ب علت رابطه زیاده یا دلیل دیگه ای داره

  36. سلام من بعد رابطه جنسی البته روز بعدش خونریزی داشتم البته از معقد هم دارم ولی از معقد رابطه نداشتیم دلیل چی میتونه باشه،در ضمن رابطه در استرس هم باعث‌خونریزی میباشد فکر کنم ،رابطه باید خیلی در جای ارام و ملایم باشد

  37. سلام من نامزد هستم از پشت رابطه داریم ۳ ساعت بعد که میرم دسشوی میبینم ی ذره خون با ترشحاتم قاطی شده علتش چی میتونه باشه

  38. باسلام وخسته نباشید خدمت شما خانم دکتر،،،،، من بعداز رابطه جنسی که داشتم که منجربه خونریزی شد البته روز بعدش اتفاق افتاد وبرای اولین باره که این اتفاق برام افتاده به نظرشما برای من مشکلی درست نمی کنه؟؟؟ درد وعلایم پریودی را نداشتم فقط خیلی خفیف دردشکم را داشتم. ممنونم مرسی

  39. سلام من دوماهه بعداز پریودیم رابطه داشتم بعداز رابطه ی مقدار خون ازم میومد علت چیه

  40. ببخشید من دخول انجام نشده فقط در لب های واژن بوده ولی الان خونریزی دارم دلیلش ممکنه چی باشد ؟ ممکنه پرده آسیب دیده باشد یا به دلیل خشکی واژن بوده؟

  41. سلام من ب خاطر تمایل شوهرم روزانه چهار الی پنج بار رابطه جنسی داریم و هر بار هم خونریزی دارم آیا خونریزی میتونه از رابطه جنسی زیاد باشه

  42. سلام من برای بار دوم رابطه داشتم و هم اینبا و هم بار قبل بعد از رابطه خون ریزی کمی در حد ۲ ۳ قطره داشتم که روی لباس زیرم دیدمش . میتونه جدی باشع؟

  43. باسلام ‌خسته نباشید
    تازه بیست روز ازدواج کردم بعد از هر بار نزدیکی مقدار خیلی کم خون میادا یا مشکل خاصی دارم

  44. سلام من یک ماه ازدواج کردم با هر نزدیکی خون می ببینم چکار کنم میشه راهنمایی م کنید ممنون میشم

  45. سلام من رحم برداری داشتم الان یکسال هست ولی هرچند وقت یکبار بعداز نزدیکی مقداری خونریزی حالا باید چکار کنم؟

  46. سلام من بعداز رابطه جنسیم حدود 5 یاا 6 ساعت بعدش قرض زد بارداری خوردم و بعداز چند وقت دوباره رابطه برقرار کردم و فرداش خونریزی کردم من توی 1ماه 3 بار پریود شدم…چه چیزی رو نشون میده؟!

  47. سلام من تازه ازدواج کردم واز جلو سکس کردم الان یکی دو هفته ای میشه وقتی میرم دستشویی خون با ادرارم میبینم وواژنم میسوزه چیکار کنم

  48. سلام خسته نباشید ببخشید من بعد از ۳ روز رابطه خونریزی داشتم و دل درد دلیلش چیه !؟؟میتونه قرص های اورژانسی باشه

  49. سلام من الاین یک ساله ازدواج کردم داخل اولین رابطه درد داشتم ولی خون نیومد بعد ها هم که نزدیکی کردیم خون نیومد

  50. سلام علیکم من بعد نزدیکی خون دارم وفقط اون لحظه اشه رفتم خودمو شوستم دیگه اون خونو ندارم لطفن جواب بدین

  51. سلام من الاین یک ساله ازدواج کردم داخل اولین رابطه درد داشتم ولی خون نیومد بعد ها هم که نزدیکی کردیم خون نیومد

  52. سلام من الاین یک ساله ازدواج کردم داخل اولین رابطه درد داشتم ولی خون نیومد بعد ها هم که نزدیکی کردیم خون نیومد

  53. سلام من ۹ماه ازدواج کردم دیشب بعد از نزدیکی ازم خون آمد میترسم از چیست

  54. بعد از رابطه ک با نامزدم داشتم 3 ساعد خون ریزی داشتم دلیلش پارع شدن پردع بوده یا مریضی بودع باشه اخه همسرم اصلا خونی نشد و دقیق 1 ثانیه بعد از رابطه خون ریزی داشتم

  55. سلام ببخشید من ۶ روزه که از پریودی پاکم،بعد از ۲ هفته نزدیکی کردیم و وقتی رفتم دستشویی همراه ادرارم مثل خون پریودی ازم اومد و خیلیم واژنم سوزش داره البته این سوزش فقط بعد از رابطه جنسی به مدت ۱۵ دقیقه هست میشه بگید علتش چیه؟

  56. سلام من پریودیم منظمه این سری که شدم دو روز بیشتر بودم وقتی هم که پاک شدم رابطه داشتم ولی فرداش دل و کمرم خیلی درد داشت و پریود شدم چه میتونه باشه لطفا راهنماییم کنیم آیا مشکلی پیدا کردم؟

  57. سلام دیشب رابطه ی جنسی داشتم با همسرم و الان متوجه خونریزی شدم دلیلش چی میتونه باشه و چیکار باید کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *