پی آر پی , PRP


PRP یعنی تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دیواره بالایی واژن و کلیتوریس می باشد. فاکتورهای رشد با تحریک کلاژن و الاستین در داخل واژن و اطراف کلیتوریس ها، موجب انبساط و کشیدگی واژن شده و در نهایت منجر به تحریک بیشتر و لذت بیشتر رابطه جنسی می شود. با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، تحریک سلول های بنیادی بیشتر شده و در نهایت منجر به رشد بافت های جوان‌تر می شود.

کاربردهای PRP

پی آر پی در دو حوزه زیبایی و درمانی کاربرد دارد. از جمله رایجترین کاربردهای PRP عبارتند از:

  • بهبود ظاهر و بافت پوست
  • سفت کردن پوست
  • احیاء سلول های بنیادی پوست
  • کاهش عمق و شدت خط لبخند و منافذ پوست
  • درمان کبودی و گودی زیر چشم
  • پر کردن گونه ها
  • جوانسازی واژن و بهبود رضایت جنسی (تزریق به G-spot و C-spot) با کاهش خشکی واژن)
  • درمان پارگی عضلات ، رباط ها و تاندون ها
  • درمان پارگى و آسیبهاى منیسک زانو
  • کمک به رشد و تکثیر سلول های استخوانى نگهدارنده دندان (alveolar bone)

روش آماده سازی PRP

خون هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. غلظت خون، مقدارپلاسما، تعداد سلول های خونی و پلاکت های افراد باهم فرق دارند. آماده سازی PRP حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. فرآورده نهایى مایع زردرنگى است که درواقع پلاسماى حاوى میلیونها سلول بنیادى با قابلیت ترمیم و بازسازى بافتهاى آسیب دیده است.

نتایج PRP چه موقع ظاهر می‌شود؟

از ٤ تا ١٢ هفته پس از تزریق بسته به محل تزریق نتایج قابل مشاهده خواهد بود. با گذشت زمان نتایج درمانى بیشتر و بیشتر مشخص مى‌شوند. تعداد جلسات موردنیاز ٣-١ جلسه است.

در جوانسازی پوست و صورت، PRP را با کدام روش های دیگر می‌توان ترکیب کرد؟

ترکیب PRP یا میکرونیدلینگ یا مزوتراپی و کربوکسی‌تراپی

قبل و بعد از PRP

سه روز قبل از PRP از مصرف داروهایى مثل آسپیرین و بروفن خوددارى نمایید. در PRP مقدار کمی ‌خون از بدن گرفته می‌شود. در حین آماده سازی PRP، پوست تمیز و برای تزریق آماده می‌شود. تزریق حدود ۱۵ دقیقه طول مى‌کشد و درد چندانی ندارد. پس از تزریق نیازی به مراقبت جدی یا مرخصی از کار ندارید. تورم ملایم، قرمزی یا کبودی ظرف ۱ تا ۳ روز رفع می‌شود.

اگر شما هم نیاز بی پی ار پی PRP دارید میتوانید از تخصص خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان و زیبایی استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن مطب 01332135933 تماس بگیرید .

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *