غربالگری های زنان

مقدمه

این که شما با پزشک خود در مورد آزمایشات غربالگری صحبت کنید ، این حس سلامتی خوبی است. بعضی از آزمایشات ، مانند آزمایش پاپ یا معاینه پستان یا معاینات دوره ای ، باید بخش معمول از مراقبت های بهداشتی هر زن باشد. غربالگری مناسب همیشه از یک بیماری پیشگیری نمی کند ، اما اغلب می تواند بیماری را زودتر پیدا کند تا بهترین فرصت را برای غلبه بر آن داشته باشد .
چرا آزمایش های غربالگری مهم هستند
بررسی زود هنگام می تواند به شما کمک کند بیماری هایی مانند سرطان ، دیابت و پوکی استخوان را در همان ابتدای کار ، زمانی که درمان آنها آسان تر است ، متوقف کنید. آزمایش های غربالگری می توانند بیماری ها را حتی قبل از بروز علائم تشخیص دهند. اینکه شما به کدام آزمایش غربالگری نیاز دارید به سن ، سابقه خانوادگی ، سابقه سلامتی خود و سایر عوامل خطر بستگی دارد .

سرطان پستان
هرچه زودتر سرطان پستان تشخیص داده شود ، شانس درمان آن بیشتر است. سرطان های کوچک پستان کمتر به غدد لنفاوی و اندام های حیاتی مانند ریه ها و مغز گسترش می یابد. اگر 20 یا 30 ساله هستید ، برخی از متخصصان توصیه می کنند که مراقبت های بهداشتی ، هر 1 تا 3 سال معاینه پستان را به عنوان بخشی از چک آپ منظم انجام دهید. در صورت داشتن عوامل خطر اضافی ممکن است به غربالگری های مکرر نیاز داشته باشید .

غربالگری با ماموگرافی

ماموگرافی ؛ اشعه ایکس با دوز کم است که اغلب می تواند یک توده را شناسایی کند ، برای جلوگیری از سرطان سینه باید بعد از 40 سالگی سالی یک بار ماموگرافی انجام دهید تا از سلامت پستان خود مطلع باشید .

سرطان دهانه رحم

پیشگیری از سرطان دهانه رحم آسان است. دهانه رحم یک مسیر باریک بین رحم و واژن است پزشک شما ممکن است از آزمایش پاپ اسمیر و یا آزمایش HPV برای غربالگری استفاده کند. پاپ اسمیر سلول های غیر عادی در دهانه رحم را پیدا می کند ، سلول هایی که می توانند قبل از تبدیل شدن آنها به سرطان شناسایی شوند .

پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها

پوکی استخوان حالتی است که استخوان های فرد ضعیف و شکننده باشد. پس از یائسگی ، زنان توده استخوانی بیشتری از دست می دهند ، پس لازم است معاینات و آزمایشات دوره ای انجام داده و از پزشک خود راهنمایی بخواهید . خوشبختانه می توانید از پوکی استخوان پیشگیری کنید .

جلوگیری از شیوع HIV

آزمایش بیشتر افراد تازه آلوده حدود دو ماه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس انجام می شود. اما در موارد نادر ممکن است تولید آنتی بادی HIV شش ماه طول بکشد. در هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید تا از ابتلا به HIV یا سایر بیماریهای جنسی جلوگیری کنید. گر مبتلا به اچ آی وی هستید و باردار هستید ، در مورد کاهش خطر ابتلا به کودک متولد نشده با پزشک خود صحبت کنید .

اگر شما هم تمایل دارید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان بهره مند شوید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 01332135933 تماس حاصل فرمائید .

https://goo.gl/maps/jhR9nSoZRjGrtWcq6

ویژگی های پزشک خوب

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *