علت تیرگی واژن

علت تیرگی واژن

علت تیرگی واژن: تیرگی واژن و ناحیه تناسلی زنان، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. برخی زمینه ارثی را دلیل تیرگی واژن می دانند. اما برخی دیگر، تغییر در هورمون های جنسی بر اثر زایمان، پیری و عفونت را دلیل اصلی تیرگی واژن می دانند. در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد:

  • آیا عوامل ژنتیکی می تواند بر روی تیرگی واژن تأثیر بگذارد؟
  • آیا اختلالات هورمونی می تواند واژن را تیره کند؟
  • تیرگی واژن بر اثر پیری هم امکان پذیر است؟
  • آیا استفاده از لباس زیر نامناسب بر روی تیرگی واژن مؤثر است؟
  • آیا پیاده روی بیش از حد هم می تواند باعث تیرگی واژن در خانم ها شود؟
  • استفاده از تیغ و ژیلت کهنه از علت های اصلی تیرگی واژن در خانم ها؟!
  • آیا کمبود ویتامین ها می تواند باعث کبودی در بدن باشند؟
  • اختلالات کلیوی با پوست چه می کند؟
  • آیا بارداری می تواند باعث کبودی بدن می شود؟
  • تیرگی ناحیه تناسلی در خانم های چاق امری شایع است.
  • استفاده از صابون ها و شوینده های فاقد مجوز با پوست بدن چه می کند؟
  • بیماری های خاصی که ممکن است رنگ ناحیه تناسلی بانوان را تغییر دهد
  • عفونت های واژن چه تأثیری روی رنگ واژن خواهند داشت؟

آیا عوامل ژنتیکی می تواند بر روی تیرگی واژن تأثیر بگذارد؟

بله، عوامل ژنتیکی می تواند بر روی تیرگی واژن تأثیر داشته باشد. امکان دارد شما سیاهی واژن را به ارث برده باشید. عامل ژنتیکی از مهم ترین عامل تیرگی واژن در خانم هاست. به صورت کلی، وجود ژن پروژسترون زیاد در خانم ها، می تواند باعث بروز تیرگی واژن در خانم ها شود و این چیزی نیست که شما در بوجود آمدن آن نقشی داشته باشید.

آیا اختلالات هورمونی می تواند واژن را تیره کند؟

تیرگی واژن بر اثر اختلالات هورمونی نیز امکان پذیر است. البته ناگفته نماند که این اختلالات هورمونی می تواند بر اثر مصرف یک سری داروهای خاص نیز بوجود آید. اگر داروی خاصی استفاده می کنید می توانید با پزشک خود در مورد عوارضی که ممکن است برای شما به وجود آورد، مشورت کنید.

تیرگی واژن بر اثر پیری هم امکان پذیر است؟

بله. با بالا رفتن سن، امکان تغییر در هورمون های بدن وجود دارد. پس این امکان وجود دارد که تیرگی واژن شما، بر اثر افزایش سن، صورت گرفته باشد.

آیا استفاده از لباس زیر نامناسب بر روی تیرگی واژن مؤثر است؟

پزشکان متخصص زنان همواره توصیه می کنند که از لباس زیر نخی استفاده کنید. هر روز یا یک روز در میان، لباس زیر خود را تعویض کنید. استفاده از لباس های زیر حاوی پلاستیک یا لباس های زیر به اصطلاح “گیاهی” که حاوی درصدی پلاستیک هستند، می توانند باعث تعریق، رطوبت و عدم تهویه هوا شوند. تعریق بیش از حد ناحیه تناسلی نیز، خود یکی از عوامل تیره شدن ناحیه تناسلی زنان است.

آیا پیاده روی بیش از حد هم می تواند باعث تیرگی واژن در خانم ها شود؟

بله. چون پیاده روی زیاد می تواند موجب تعریق بیشتر بدن شود، این هم می تواند یکی از دلایل تیرگی واژن در خانم ها باشد. در حین پیاده روی، ران ها بیشتر عرق می کنند. سایش ران ها به هم در حین پیاده روی می تواند موجبات تیرگی واژن خانم ها را فراهم آورد.

استفاده از تیغ و ژیلت کهنه از علت های اصلی تیرگی واژن در خانم ها؟!

استفاده از ژیلت یا تیغ های کهنه هم می تواند موجب افزایش رشد موهای زائد و ایجاد تیرگی در هر جای بدن شود. سعی کنید به هیچ عنوان از تیغ و ژیلت برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نکنید.

آیا کمبود ویتامین ها می تواند باعث کبودی در بدن باشند؟

بله. کمبود ویتامین های معدنی در بدن می تواند باعث کبودی در قسمت های مختلف بدن شود.

اختلالات کلیوی با پوست چه می کند؟

کلیه های ما دو غده درون ریز دارند که اختلال در آن ها می تواند موجبات تیرگی واژن را فراهم آورد.

اگر بخواهیم ساز و کار کلیه ها را به بیشتر برای شما توصیف کنیم، باید بدانید که کلیه ها، تصفیه خانه های خون در بدن هستند. هنگامی که خون توسط کلیه ها پالایش می شوند، قسمت های مضر آن گرفته می شود و خون تصفیه شده به بدن باز می گردد. مواد زائد گرفته شده توسط کلیه، قسمتی توسط ادرار و مدفوع دفع می شود. اما قسمتی هم توسط پوست دفع می شود. اگر کلیه دچار اختلال شود، می تواند مشکلاتی را برای پوست در هرجایی از بدن بوجود آورد. واژن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا بارداری می تواند باعث کبودی بدن می شود؟

در بارداری، ویتامین های معدنی بدن، صرف رشد جنین می شود. احتمال کمبود ویتامین و املاح در خانم های باردار بسیار بالاست. بنابراین واژن نیز می تواند در این زمان، به دلیل کمبود ویتامین های بدن، دچار تیرگی شدید شود. در برخی موارد این تیرگی ها قابل بازگشت و در برخی موارد غیرقابل بازگشت است.

تیرگی ناحیه تناسلی در خانم های چاق امری شایع است.

تحقیقات نشان داده خانم های چاق، بیشتر از تیرگی ناحیه تناسلی خود شکایت می کنند و این امر در خانم های چاق شایع تر است.

استفاده از صابون ها و شوینده های فاقد مجوز با پوست بدن چه می کند؟

بسیار دیده شده که خانم ها بر اثر استفاده از شوینده های وارداتی فاقد مجوز بهداشت، دچار تیرگی واژن شده اند. بهتر است استفاده از شوینده ها، صابون ها، شامپوها را منوط به مجوز اداره بهداشت و سلامت کنید.

عفونت های واژن چه تأثیری روی رنگ واژن خواهند داشت؟

عفونت های پوستی و قارچی واژن می توانند باعث تیرگی ناحیه تناسلی خانم ها شوند. عفونت در بانوان بسته به شرایط شان دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. هر خانم به صورت ماهیانه، باید یکبار برای معاینه سلامتی واژن خود به پزشک متخصص زنان مراجعه کند.

بیماری های خاصی که ممکن است رنگ ناحیه تناسلی بانوان را تغییر دهد

یک سری از بیماری های خاص در زنان می تواند موجبات تیرگی بیش از حد خانم ها را فراهم آورد. از جمله آن بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان معده
  • بیماری کوشینگ
  • بیماری آکرومگالی
  • بیماری تخمدان پلی کیستیک
  • اختلالات پوستی که در اثر اختلالات کبد بوجود می آیند.
  • کم کاری و پرکاری تیروئید

نتیجه گیری مقاله علت تیرگی واژن

در این مقاله با علل و عوامل تیرگی واژن آشنا شدید. دانستید که « آیا عوامل ژنتیکی می تواند بر روی تیرگی واژن تأثیر بگذارد؟، آیا اختلالات هورمونی می تواند واژن را تیره کند؟، تیرگی واژن بر اثر پیری هم امکان پذیر است؟، آیا استفاده از لباس زیر نامناسب بر روی تیرگی واژن مؤثر است؟، آیا پیاده روی بیش از حد هم می تواند باعث تیرگی واژن در خانم ها شود؟، استفاده از تیغ و ژیلت کهنه از علت های اصلی تیرگی واژن در خانم ها؟!، آیا کمبود ویتامین ها می تواند باعث کبودی در بدن باشند؟، اختلالات کلیوی با پوست چه می کند؟، آیا بارداری می تواند باعث کبودی بدن می شود؟، تیرگی ناحیه تناسلی در خانم های چاق امری شایع است.، استفاده از صابون ها و شوینده های فاقد مجوز با پوست بدن چه می کند؟، بیماری های خاصی که ممکن است رنگ ناحیه تناسلی بانوان را تغییر دهد، عفونت های واژن چه تأثیری روی رنگ واژن خواهند داشت؟».

همچنین با مراجعه به دکتر زنان و انجام معاینات و آزمایشات لازم، می توانید دلیل اصلی تیرگی واژن خود را بیابید و همچنین از خدمات سفید کردن واژن در مطب متخصص زنان رشت خانم دکتر مؤیدنیا استفاده نمایید.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *