علایم و درمان ویروس HPV و زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی چیست؟

HPV تا چه حدی قابل انتقال است؟

علائم زگیل تناسلی: ویروس پاپیلومای انسانی یک عفونت بسیار شایع است و 75 تا 80 درصد از زنان (و آقایان) آن را در برخی از مراحل زندگی تجربه می کنند. معمولاً هیچ علامتی ایجاد نمی کند و بسیاری از خانم ها حتی نمی دانند که آنها به این عفونت مبتلا شده اند. اکثر (95٪) زنانی که HPV دارند از طریق مصونیت خود آن را از بین می برند ، اما در برخی از خانمها ممکن است این ابتلا طولانی شود و باعث ایجاد پاپ اسمیر غیر طبیعی شود. دکتر نفیسه مویدنیا دکتر جراحی های درمانی و بیماری زنان به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلاتتان را بهتر حل کنید.

علیرغم رایج بودن ، هنوز هم سوء برداشت های بسیاری در مورد HPV وجود دارد . در مقاله علائم زگیل تناسلی چیست به برسی موضوعاتی چون:

  • آیا عفونت زگیل تناسلی از نظر جنسی منتقل می شود؟
  • آیا HPV می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود؟
  • آیا ویروس زگیل تناسلی میتواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود؟
  • آیا درمان عفونت زگیل تناسلی ضروری است؟
  • آیا رژیم تغذیه ای در HPV موثر است؟
  • حمایت از بدن در برابر ویروس HPV
  • علائم زگیل تناسلی چیست؟

آیا عفونت زگیل تناسلی از نظر جنسی منتقل می شود؟

عفونت HPV می تواند از نظر جنسی منتقل شود ، اما می تواند صرفا با تماس دستگاه تناسلی نیز به دست آید.روشهای پیشگیری از بارداری تا حدی محافظت کننده است اما 100٪ محافظ نیست. عفونت HPV می تواند سالها در بدن باقی بماند و شاید مشخص نباشد دقیقا از چه کسی عفونت گرفته اید. در واقع عفونت HPV به قدری شایع است که فقط نشانگر رابطه جنسی در گذشته است.

به نقل از ویکی پدیا:

زگیل تناسلی (به انگلیسی: Condylomata Acuminata) (خواند شود: کوندیلوما آکومیناتا) همراه عفونت با ویروس پاپیلوم انسانی (ویروس اِچ‌پی‌وی از ویروس‌های دی‌ان‌ای دار) بوجود می‌آید. زگیل تناسلی یکی از همه‌گیرترین بیماری‌های آمیزشی در جهان است.

در ادامه به برسی آیا زگیل تناسلی می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود؟ می پردازیم. پس با ما در مقاله علائم زگیل تناسلی چیست؟ همراه باشید.

آیا HPV می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود؟

آیا HPV می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود؟

 

HPV فقط در موارد بسیار کمی از موارد میتواند منجر به سرطان رحم شود . به همین دلیل علی رغم اینکه عفونت HPV بسیار شایع است ، اما سرطان دهانه رحم بسیار نادر است. در بسیاری از موارد ابتلا به HPV ، سیستم ایمنی بدن را ازشرعفونت خلاص می کند. از ابتلا به عفونت HPV تا ابتلا به سرطان دهانه رحم بین 10 تا 15 سال طول می کشد. این بدان معناست که اگر هر 3 سال یک بار آزمایش اسمیر منظم انجام دهید ، ناهنجاری بسیار قبل از اینکه جدی شود ، تشخیص داده می شود. در صورت انجام آزمایشات منظم اسمیر مطابق پیشنهاد پزشک معالج ، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم بسیار کم است.

بیش از 100 نوع مختلف ویروس HPV وجود دارد و تنها 14 نوع از آنها تحت عنوان انواع پرخطر مرتبط با سرطان دهانه رحم هستند. رایج ترین انواع پرخطر 16 ، 18 ، 31 ، 33 و 45 است. در ادامه مقاله علائم زگیل تناسلی چیست؟ به برسی آیا ویروس HPV می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود؟

آیا ویروس زگیل تناسلی میتواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود؟

 

انواع کم خطر (6 و 11) ویروس HPV می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود.در این انواع خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم کم میباشد.
آیا تست HPV امکان پذیر است؟

آزمایش HPV می تواند توسط پزشک با گرفتن سواب از دهانه رحم انجام شود. آزمایش روتین HPV تحت برنامه غربالگری دهانه رحم NHS توصیه می شود

آیا درمان عفونت زگیل تناسلی ضروری است؟

 

درمان عفونت HPV ضروری نیست ، مگر اینکه باعث ناهنجاری اسمیر شود شما معمولاً (در 95٪ موارد) از عفونت توسط سیستم ایمنی بدن خلاص می شوید.

آیا رژیم تغذیه ای در HPV موثر است؟

 

سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در دفع HPV از بدن دارد ، استراتژی های تغذیه ای بر حمایت از سیستم ایمنی بدن تمرکز دارند. ویتامین A&E و فولات همه نقش مهمی دارند. فیتونوترینتها (ترکیبات گیاهی خاص) نیز به ویژه ، آلفا / بتا کاروتن ، لیکوپن و لوتئین مفید هستند.

حمایت از بدن در برابر ویروس HPV

حمایت از بدن در برابر ویروس HPV

 

برای جلوگیری از ویروس HPV انواع زیادی از سبزیجات تازه به رنگ سبز روشن را بخورید میوه ها و سبزیجات نارنجی بخورید. سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو و کدو تنبل ، زردآلو و هلو. سبزیجات سبز سرشار از فولات هستند. کلم بروکلی ، کلم ، جوانه و کلم و برگهای سبز تیره مانند اسفناج و گیاهان تازه. برخی سبزیجات و میوه های بنفش و قرمز از نظر لیکوپن غنی هستندمانند گوجه فرنگی ، چغندر ، زغال اخته.

روزانه به دنبال خوردن سبزیجات و تنوع زیاد آن در طول هفته باشید.

غذاهای روغنی را به دلیل مقدار بالای ویتامین E آنها مانند نارگیل ، آجیل و دانه های خام (بادام ، گردو ، آجیل کاج و تخمه کدو تنبل) بخورید. یک وعده غذایی روزانه – آووکادو روی نان تست ، مشتی از آجیل مخلوط را به عنوان میان وعده و دانه هایی که روی سالادها یا سوپ ها پاشیده می شوند ، در برنامه غذایی خودقرار دهید.
دریافت ویتامینAرا افزایش دهید: رتینول فقط در غذاهای حیوانی مانند کبد و ماهی های چرب و چربی یافت می شود. بره یا جگر مرغ را به صورت هفتگی و یک بار یا دو بار وعده ماهی روغنی در هفته میل کنید. گیاهخواران باید میزان مصرف سبزیجات نارنجی خود را افزایش دهند زیرا بدن ما قادر به تبدیل بتا کاروتن به رتینول است.
غذاهای قندی / فرآوری شده که می تواند بر ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد را کاهش دهید.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

علائم زگیل تناسلی چیست؟

 

برخی از انواع متداول 16HPV، 18 ، 31 ، 33 ، 45 ، 52 ، 58 ، 6 و 11 در یک دوره سه نوبته تزریق وواکسینه می شوند.

در حالت ایده آل ، واکسیناسیون HPV باید قبل از اولین رابطه جنسی انجام شود. با این حال ، کمتر از 1 درصد از زنان در معرض هر 9 نوع هستند که واکسن از آن محافظت می کند. از این رو 99٪ از زنان حتی اگر از نظر جنسی فعال هستند میتوانند از این واکسیناسیون بهره مند شوند.

این واکسن در حال حاضر در برابر 90٪ از کل سرطان های دهانه رحم محافظت می کند و غربالگری دهانه رحم به شکل آزمایش پاپ اسمیر حتی اگر واکسینه شده اید لازم است. همچنین از 90٪ زگیل های تناسلی محافظت می کند.

  • احساس خارش و سوزش در محل زگیل‌ها
  • وجود رطوبت و ترشح در محل زگیل‌های تناسلی
  • اگر زائده‌ه‍ا در مسیر مجاری ادراری قرار گرفته باشند می‌توانند باعث ایجاد خونریزی، بروز درد و انسداد مجاری ادراری شوند.
  • رنگ زگیل‌های تناسلی غالبا به رنگ پوست است ولی در برخی موارد ممکن است تیره تر یا روشن تر از رنگ پوست فرد باشد.
  • در افرادی که رابطه ی جنسی دهانی داشته‌اند این زائده‌ها ممکن است در اطراف نواحی دهان، زبان، لب ها و گلو ایجاد شده باشد.
  • وجود زائده های برجسته، سفت و توپر گوشتی شکل در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد به شکل تک زگیل‌هایی پراکنده و ریز و یا برآمدگی های بزرگ تر به شکل خوشه‌ای و متمرکز هستند.

در مقاله علائم زگیل تناسلی چیست؟ خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص و جراح زیبایی زنان، زایمان در رشت به شما کمک می کند تا بتوانید در برابر بیماری های مقاربتی سربلند شوید. دکتر نفیسه مویدنیا دکتر جراحی های درمانی و بیماری زنان به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلاتتان را بهتر حل کنید.

منبع:https://www.cdc.gov/std/hpv/stdfact-hpv.htm، https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84_%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *