افسردگی پیش از قاعدگی

افسردگی پیش از قاعدگی

افسردگی پیش از قاعدگی، حالتی است که تمام خانم های دنیا آن را تجربه می کنند. در مجامع علمی این حالت به اسم اختلال ناخوشی پیش قاعدگی مطرح می شود. این حالت، بخشی از قاعدگی است که هرماه قبل از قاعدگی پیش می آید. حتی این حالت می تواند دو تا سه هفته قبل از قاعدگی شروع شود و تا روز سوم بعد از قاعدگی ادامه داشته باشد. در این زمان می توانید علائم ناراحتی و افسردگی شدیدی را در خانم ها مشاهده کنید. در برخی از بانوان که به راحتی می توانند پریود شوند پروسه افسردگی پیش از قاعدگی، زمان کمتری را طی می کند.

اما در صورتی که به اختلال سندرم پیش قاعدگی (PMDD) دچار باشید این علائم می تواند طولانی تر باشد و تأثیرات جدی بر زندگی و خلق و خوی شما بگذارد. جالب است بدانید که این سندرم می تواند کار و معاشرت شما با همکاران تان را هم تحت تأثیر قرار دهد و در حالت های شدید تر می تواند عصبانیت شدید، یأس و ناامیدی فراوان و افکار خودکشی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله با موضوعات زیر آشنا می شوید:

  • علائم افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD چیست؟
  • حالت های جسمی که برای اختلال PMDD در جسم ما می تواند بروز دهد چیست؟

 

 

علائم افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD چیست؟

اگر افسردگی پیش از قاعدگی دارید باید بدانید که شما می توانید تعداد از این حالت ها یا همه آن ها را تجربه کنید. این حالت ها عبارتند از:

  • نوسانات خلقی
  • احساس ناراحتی و گریه
  • احساس عصبانیت و تحریک پذیری زیاد
  • احساس اضطراب
  • احساس ناامیدی
  • احساس تنش یا حساس بودن زیاد
  • احساس مشکل در تمرکز
  • احساس غرق شدن
  • کمبود انرژی
  • احساسات خودکشی
  • احساس لذت نبردن از فعالیت هایی که معمولاً آن ها را دوست داشتید و با آن ها سرگرم بودید.

 

حالت های جسمی که برای اختلال PMDD در جسم ما می تواند بروز دهد چیست؟

این اختلال می تواند باعث ایجاد مشکلات خواب، احساس نفخ، سردرد شدید، درد در عضلات و مفاصل، حساسیت یا تورم پستان و ایجاد تغییراتی در اشتهای شما مثل پرخوری یا داشتن ولع در مصرف مواد غذایی خاص شود.

 

بهترین راهکار برای درمان افسردگی پیش از قاعدگی چیست؟

در این مقاله با از سایت خانم دکتر مؤیدنیا فوق تخصص زنان و زایمان شهر رشت با مواردی مانند «علائم افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD چیست؟ حالت های جسمی که برای اختلال PMDD در جسم ما می تواند بروز دهد چیست؟» آشنا شدید.

حقیقت این است که معمولاً باید در این شرایط دشوار است که از درگیری با افراد اطراف خود جلوگیری کنید. پس تا جایی که می توانید در یک محیط بمانید و آرامش خود را حفظ کنید. سعی کنید از مشاجره با اطرافیان و دوستان تان بپرهیزید. در این مدت احساس های ناخوشایندی به سراغ شما می آیند. اما بهتر است بدانید که همه این ها گذرا هستند و این حالات به زودی از بین خواهند رفت.

افسردگی پیش از قاعدگی ، دو تا سه هفته قبل از شروع قاعدگی آغاز می شود. در واقع این احساسات از چرخه پریودی شما پیروی می کند. حتی در بیشتر موارد خانم ها احساس می کنند که با شروع پریودی شان حس بهتری دارند. گاهی اوقات نیز معمولاً با تمام شدن دوره قاعدگی شان این احساس از بین می رود. در واقع این که چه موقع چه احساسی را کی تجربه می کنید، خیلی زیاد به سابقه خانوادگی شما بستگی دارد.

در دوران افسردگی پیش از قاعدگی شما باید استراحت بیشتری به بدن خود دهید و حتی می توانید دو تا سه ساعت در روز بیشتر بخوابید و استراحت کنید تا از حالت های تنش زا دوری کنید و حس آرامش بیشتری را تجربه کنید.

تحقیقات نشان داده افزایش حساسیت به تغییرات هورمون های طبیعی بدن که در سطح بدن اتفاق می افتد دلیل این احساس است. در واقع شما می توانید با معاینه توسط متخصص زنان و زایمان بهترین دانش را از عملکرد ناحیه تناسلی خود کسب کنید. خانم دکتر مؤیدنیا متخصص بیماری های زنان و بارداری و زایمان می توانند شما را در رفع مشکلات افسردگی پیش از قاعدگی یاری دهند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *