حاملگی خارج رحم چیست؟

حاملگی خارج از رحم

مقدمه

حاملگی خارج رحمی زمانی است که تخمک بارور شده  در خارج از رحم، معمولا در یکی از لوله های رحمی لانه گزینی میکند .

لوله های رحمی لوله هایی هستند که تخمدان ها را به رحم متصل می کنند. اگر تخمک در آنها گیر کند ، به نوزاد تبدیل نمی شود و در صورت ادامه بارداری ممکن است سلامتی شخص در معرض خطر باشد.

متاسفانه ادامه بارداری در چنین مواردی امکان پذیر نیست. معمولاً باید با استفاده از دارو یا عمل جراحی درمان شود.

از هر 90 بارداری ، حدود 1 مورد حاملگی خارج رحمی می باشد . این تعداد حدودا یازده هزار بارداری در سال می باشد.

علائم بارداری خارج رحمی

بارداری خارج رحمی همیشه علائمی ایجاد نمی کند و ممکن است فقط در طی سونوگرافی معمول بارداری تشخیص داده شود.

اگر چنین علائمی دارید ،حاملگی خارج از رحمی در بین هفته 4 تا 12 بارداری ایجاد می شود.

علائم می تواند ترکیبی از موارد زیر باشد:

تاخیر عادت ماهیانه

علایم ادراری

درد قسمت پایین شکم

خونریزی واژینال یا ترشحات آبکی قهوه ای

درد در  شانه

ناراحتی هنگام ادرار کردن

اما این علائم لزوما نشانه یک مشکل جدی نیست. بعضی اوقات می تواند به دلیل مشکلات دیگری مانند بیماری معده ایجاد شود.

چه  زمانی به پزشک مراجعه کنیم:

اگر ترکیبی از علائم فوق را دارید و ممکن است باردار باشید با پزشک زنان خود مراجعه نمایید.

حاملگی خارج رحمی می تواند جدی باشد ، بنابراین مهم است که فوراً مشاوره پزشکی بگیرید.

پزشک  زنان از شمادر مورد علائم سوال می کند و شما معمولاً باید آزمایش بارداری انجام دهید تا مشخص شود آیا بارداری خارج رحمی دارید یا نه.در این صورت ممکن است درمان دارویی یا جراحی برای شما طبق صلاحدید پزشک صورت بگیرد.

1. شراره
    شراره گفته:

خانم دکتر مویدنیا، طی پرس و جوهایی که از بیمارستان داشتم توسط چندتا مامای اونجا به من معرفی شدند و خیلی ازشون تعریف کردند. ایشون مثل یک فرشته هستند. خیلی با حوصله و صبور هستند. واقعا کنارشون احساس آرامش دارم. در کارشون هم خیلی خیلی وارد هستند. خانم دکتر عزیزم خیلی خیلی دوستتون دارم. ممنونم که علاوه بر مطب در سایت هم از وقت استراحتتون می زنید و همیشه دل نگرانی های ما را رفع میکنید. در ضمن ممنونم که اجازه می دهید همسر هم در سالن انتظارمطب حضور داشته باشند و تجربه شیرین بارداری رو پدر و مادر در کنار هم بگذرونند. بینهایت ممنونم خانوم‌دکتر عزیز و دوست داشتنی🙏🙏🙏🙏

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.