باید ها و نباید های بهداشت واژن

مقدمه
رعایت بهداشت ناحیه تناسلی از عوامل مهمی است که به پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی و قارچی کمک می‌کند. اما برخی عادات نادرست که در شستشوی این ناحیه داریم خود می‌تواند زمینه‌ساز برخی بیماری‌ها باشد
درمان‏های خانگی خارش ناحیه تناسلی که بسیار بین مردم شایع است نه منبع موثقی دارند و نه کارشناسی آنها را تایید کرده است. بدتر از همه اینکه بسیاری از خانم‏ها به جای مراجعه به متخصص زنان سراغ این روش ها رفته و بیماری خود را تشدید می کنند .
شست و شوی واژن
بسیاری از خانم‌ها بر این باورند که اگر ناحیه تناسلی خود را با شوینده‌های مختلف شستشو بدهند عوامل میکروبی را از بین می‌برند و احتمال آلودگی را کاهش می‌دهند، در حالی که این کار بسیار نادرست است و نتیجه برعکس می‌دهد.

یک موضوع مهمی که وجود دارد این است که مطلبی در علم پزشکی به نام شست وشوی واژن نداریم چه با دوش های واژن، چه از همه بدتر با سرکه و ترکیبات اسیدی و یا با جوش شیرین
نتیجه شست و شوی کوتاه مدت
به خاطر خاصیت اسیدی سرکه یا خاصیت ضد عفونی کنندگی دوش های واژن شما احساس میکنید که مشکلتان حل شده اما باکتری های خوب و بد واژن را باهم از بین برده اید که حتی مشکل جدید نیز به وجود آوردید . که این مسبب عفونت مقاوم می باشد .
توصیه پزشک
هرگز برای حل مشکل خود از جوش شیرین ، سرکه و یا شست شوی مکرر با صابون و انواع شامپوها استفاده نکنید
هنگامی که واژن دچار عفونت شده و یا خارش ، سوزش و بوی بد آزار دهنده باشد از دارو استفاده می شود آن هم فقط با تجویز پزشک اگر شما با دارویی مشکلتان حل شد برای دیگران تجویز نکنید .

اگر شما هم از علائم عفونت واژینال مثل سوزش و خارش و بوی بد واژن رنج می برید میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 01332135933 تماس حاصل فرمائید .

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.