اختلال عملکرد جنسی زنان _سردی در رابطه جنسی _ پزشک زنان _ رشت

مقدمه

مشکلات مداوم و مکرر در پاسخ جنسی ، میل ، ارگاسم یا درد در رابطه جنسی که شما را پریشان می کند و یا روابط شما را با شریک زندگی شما تیره می کند ،  از نظر پزشکی به عنوان اختلال عملکرد جنسی شناخته می شوند.

بسیاری از زنان در برخی موارد دچار مشکلاتی در عملکرد جنسی می شوند و برخی از آنها در طول زندگی خود با مشکلاتی روبرو هستند. اختلال عملکرد جنسی زنان می تواند در هر مرحله از زندگی رخ دهد. این بیماری فقط در برخی شرایط جنسی یا در همه موقعیت های جنسی می تواند رخ دهد.

پاسخ جنسی شامل یک کنش متقابل پیچیده از فیزیولوژی ، احساسات ، تجربیات ، باورها ، سبک زندگی و روابط است. ایجاد اختلال می تواند بر میل جنسی ، برانگیختگی یا رضایت موثر باشد .

علائم بسته به نوع اختلال عملکرد جنسی شما متفاوت است:

میل جنسی کم : این شایع ترین اختلالات جنسی زنان شامل عدم علاقه و تمایل جنسی به رابطه جنسی است.

اختلال تحریک جنسی : میل شما به رابطه جنسی ممکن است تغییر نکرده باشد ، اما در تحریک مشکل دارید و یا قادر به تحریک یا حفظ تحریک در طی فعالیت جنسی نیستید.

اختلال ارگاسم :  پس از تحریک جنسی کافی و تحریک مداوم ، در رسیدن به ارگاسم مشکل مداوم یا مکرر دارید.

اختلال درد جنسی : شما دردی همراه با تحریک جنسی یا تماس واژن دارید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر مشکلات جنسی بر رابطه شما تأثیر می گذارد یا شما را نگران و ناراحت می کند ، برای حل این مشکل حتما به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید .

علل

مشکلات جنسی غالباً هنگامی که هورمونهای شما در جریان هستند مانند بعد از بچه دار شدن یا در دوران یائسگی ایجاد می شود. بیماری های عمده ای مانند سرطان ، دیابت یا بیماری های قلبی و عروقی (قلبی عروقی) نیز می توانند در اختلال عملکرد جنسی نقش داشته باشند.

عواملی که اغلب به هم مرتبط هستند ، که به نارضایتی یا اختلال عملکرد جنسی کمک می کنند عبارتند از:

جسمی یا شرایط پزشکی  : از جمله سرطان ، نارسایی کلیه ، مولتیپل اسکلروزیس ، بیماری قلبی و مشکلات مثانه ، می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود. برخی از داروها ، از جمله برخی از داروهای ضد افسردگی ، داروهای فشار خون ، آنتی هیستامین ها و داروهای شیمی درمانی ، می توانند میل جنسی و توانایی بدن در تجربه ارگاسم را کاهش دهند.

هورمونی : کاهش سطح استروژن پس از یائسگی ممکن است منجر به تغییر در بافت های دستگاه تناسلی و پاسخ جنسی شود. کاهش استروژن منجر به کاهش جریان خون در ناحیه لگن می شود ، که می تواند باعث کاهش احساس دستگاه تناسلی و همچنین نیاز به زمان بیشتری برای ایجاد تحریک و رسیدن به ارگاسم شود.

پوشش واژن نیز باریک تر و کشدارتر می شود ، خصوصاً اگر از نظر جنسی فعال نیستید. این عوامل می توانند منجر به رابطه جنسی دردناک (دیس پارونیا) شوند. میل جنسی نیز با کاهش سطح هورمونی کاهش می یابد.

سطح هورمون های بدن شما نیز پس از زایمان و هنگام شیردهی تغییر می کند ، که می تواند منجر به خشکی واژن شود و می تواند تمایل شما به رابطه جنسی را تحت تأثیر قرار دهد.

روانشناختی و اجتماعی : اضطراب یا افسردگی درمان نشده می تواند باعث اختلال در عملکرد جنسی شود ، همچنین استرس طولانی مدت و سابقه سو استفاده جنسی. نگرانی های بارداری ممکن است تأثیرات مشابهی داشته باشد.

درگیری های طولانی مدت با شریک زندگی شما ، در مورد رابطه جنسی یا سایر جنبه های رابطه شما همچنین می تواند از پاسخ جنسی شما بکاهد. مسائل فرهنگی و مذهبی و مشکلات مربوط به ناراحتی از ظاهر واژن نیز می تواند در ایجاد آن سهیم باشد.

بی میلی جنسی در زنان

برخی از عوامل ممکن است خطر ابتلا به اختلال عملکرد جنسی را افزایش دهند:

• افسردگی یا اضطراب

• بیماری قلب و عروق خونی

• شرایط عصبی ، مانند آسیب نخاع یا مولتیپل اسکلروزیس

• شرایط زنان ، مانند آتروفی ولو واژینال ، عفونت ها یا لیکن اسکلروز

• داروهای خاصی مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای فشار خون بالا

• استرس عاطفی یا روانی ، به ویژه در رابطه با رابطه با شریک زندگی خود

• سابقه سو استفاده جنسی

اگر شما هم اختلال عملکرد جنسی دارید و از آن رنج می برید ،میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس حاصل فرمائید .

مقالات مرتبط : عفونت های شایع در دوران بارداری ، سرطان دهانه رحم ، علائم اولیه سرطان تخمدان چیست و چگونه آن را تشخیص می دهند ؟ ، بیماری التهابی لگن

علائم التهاب دهانه رحم ، غربالگری های زنان

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.